رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۰ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 18 May
  • چهارشنبه 9 فروردین 1402 - 10:11
  • کد خبر : 5199
  • پیشخوان
  • چاپ خبر : هشدار کاهش دما و وزش باد شدید در آذربایجان شرقی
مدیر کل مدیریت بحران آذربایجان شرقی عنوان کرد؛

هشدار کاهش دما و وزش باد شدید در آذربایجان شرقی

مدیر کل مدیریت بحران آذربایجان شرقی با توجه به پیش بینی هواشناسی استان در خصوص کاهش دما و وزش باد شدید در روزهای پیش رو، نسبت به مخاطرات مربوط به این پدیده های جوی هشدار داد.

به گزارش تبریز گویا ، محمد هنربر در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه فعالیت سامانه جوی از عصر امروز چهارشنبه آغاز شده و تا بعد از ظهر شنبه ادامه خواهد داشت، کاهش شعاع دید و اختلال در فعالیت ناوگان حمل و نقل، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنرها و تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت به ویژه چادرهای مسافرتی و احتمال سقوط اشیا و احتمال آسیب به صنعت کشاورزی را از مخاطرات این وضعیت جوی عنوان کرد.

وی همچنین نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها و اصابت صاعقه هشدار داد و گفت: بر اساس اعلام هواشناسی در نواحی مستعد بارش تگرگ و در نواحی سردسیر و کوهستانی لغزندگی، مه گرفتگی، کولاک برف و اختلال در تردد پیش بینی می‌شود.

هنربر بر ضرورت اطمینان از استحکام سازه‌های موقت به ویژه چادرهای مسافرتی تاکید و نسبت به تعطیل و حداقل محدود کردن فعالیت‌های عمرانی و عدم عبور و مرور و پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال، به همراه داشتن تجهیزات الزام از جمله لباس زمستانی و سوخت کافی، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و اجتناب مطلق از اتراق در بستر و اطراف مسیل‌ها و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری، در جابجایی عشایر توصیه کرد.

وی با تاکید بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، در نواحی سردسیر آمادگی برای برف روبی توسط دستگاه‌های مربوطه و پرهیز از انجام هر گونه عملیات کشاورزی، عدم تردد دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها، انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف را ضروری دانست.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها