رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

به گزارش تبریزگویا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم قبل از ظهر امروز دوشنبه در مراسم راهپیمایی بزرگ روز ۱۳ آبان در تبریز گفت: ۱۳ آبان در تاریخ معاصر بستر پیدایش حوادث مختلفی است که در شکل دهی تاریخ کشور نقش مهم داشته است. وی افزود: ۱۳آبان در تاریخ معاصر کشور بستر حوادثی […]

به گزارش تبریزگویا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم قبل از ظهر امروز دوشنبه در مراسم راهپیمایی بزرگ روز ۱۳ آبان در تبریز گفت: ۱۳ آبان در تاریخ معاصر بستر پیدایش حوادث مختلفی است که در شکل دهی تاریخ کشور نقش مهم داشته است.

وی افزود: ۱۳آبان در تاریخ معاصر کشور بستر حوادثی است که در شکل گیری تاریخ کشور نقش اساسی دارد. در این روز حضرت امام خمینی تبعید و در سال ۵۷ تعداد زیادی از دانش آموزان به خاک و خون کشیده شد. ۱۳ آبان ۵۸ نیز سالروز تسخیر لانه جاسوسی است که اهمیت آن بسیار زیاد است.

امام جمعه تبریز ابراز داشت: این اقدام شجاعانه یکی از حرکت های اصیل در انقلاب بود که از طرفی به آمریکا شوک وارد کرده و از طرفی هیمنه امپریالیسم را در هم شکست.

آل هاشم ادامه داد:‌ آمریکا که تمام تلاش خود را در حمایت از رژیم پهلوی و جلوگیری از انقلاب به کار بسته بود، سفارت خود را به محلی برای از بین بردن انقلاب تبدیل کرده بود.

وی با بیان اینکه جاسوسان و مزدوران آمریکا سعی داشتند از گسترش انقلاب جلوگیری کنند، افزود: این لانه جاسوسی در صدد ایجاد تنش، بحران و هر اقدامی که می‌توانست به انقلاب ضربه بزند بود.

امام جمعه تبریز اظهار داشت: مسئولین سفارت آمریکا در پی آن بودند که در ارتباط با دولت موقت اهداف خود را پیش ببرند. هدف آمریکا، هم پیمانی با لیبرال ها برای کوتاه کردن دست انقلابیون بود.

آل هاشم با اشاره به اینکه پیامد تسخیر سفارت آمریکا در داخل کشور و جهان بسیار مهم بود، گفت: این تسخیر موجب شکست برنامه های شوم آمریکا شد. آشوب و تشنج در کشور را از بین رفت و موجب وحدت نیروهای انقلابی شد.

وی با تاکید بر اینکه تسخیر لانه جاسوسی موجب شکست  کارتر در انتخابات آمریکا شد، گفت: تحقیر آمریکا در نگاه مردم جهان موضوعی حیرت انگیز بود و به شدت مورد استقبال قرار گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: امروز در سایه مدیریت امام گونه مقام معظم رهبری و مقاومت مردم، انقلاب به شجره پرثمری تبدیل شده و بدون تردید تنها راه موفقیت تداوم مقاومت در مقابل زیاده خواهی های آمریکا است.

آل هاشم ابراز داشت: مطالبات رهبری این است که اسناد این لانه در کتاب های درسی نوشته شود تا دانش آموزان بدانند آمریکا چه جنایت هایی انجام داده اما تاکنون اقدام جدی برای نوشتن این مضامین به کتاب درسی انجام نگرفته است.

وی گفت:‌ وظیفه آموزش و پرورش این است که به دانش آموزان بفهماند آمریکا چه جنایت هایی انجام داده است.

وی گفت: وزیر امور خارجه آمریکا دیروز زبان درازی کرد و گفته روزی دیپلمات های آمریکایی به ایران برمی گردند اما کورخوانده است.

آل هاشم با اشاره به اینکه امیدواریم روزی عدالت در سراسر دنیا برپا شود، افزود: امروز هرکسی بخواهد وحدت مردم را به هم زده و بین اهل تشیع و تسنن اختلاف کند، خیانت کرده است.

وی گفت: دشمن می خواهد بین قومیت ها اختلاف بیاندازد اما همه جای ایران سرای من است و همه قومیت ها پایبند به قوانین جمهوری اسلامی هستند.

امام جمعه تبریز افزود:‌ رهبری فرمودند جوانان ما موشک هایی با برد ۲۰۰۰ کیلومتر و با خطای یک متر می سازند، از خداوند می خواهیم همه ما را موفق و پیروز گرداند.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها