رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April
  • دوشنبه 18 اردیبهشت 1402 - 13:10
  • کد خبر : 5392
  • پیشخوان
  • چاپ خبر : هیچ گونه آلودگی منابع آبی از سوی شرکت کلرپارس صورت نمی گیرد

مدیرعامل شرکت کلر پارس با رد شایعات درخصوص شرکت کلرپارس گفت: هیچ گونه آلودگی منابع آبی از سوی این شرکت صورت نمی گیرد.

به گزارش خبرنگار تبریزگویا، ابوالفضل باباپور در جمع خبرنگاران در پاسخ به شائبه‌هایی در خصوص پدافند غیرعامل در جمع خبرنگاران گفت: ایراداتی که در رابطه با پدافند غیرعامل برای این شرکت گرفته شده است جزئی بوده و بنابر گفته‌ اداره استاندارد، ۸۰ درصد این موارد در سه ماه قابل حل است.

وی با بیان اینکه آلودگی منابع آبی از سوی این شرکت رخ نمی‌دهد، گفت: منابع آب زیرزمینی اطراف این شرکت از سوی ارگان های مربوطه تمیز گزارش شده‌اند بنابراین می‌توان آب تصفیه شده در این شرکت را در فضای سبز، درختکاری و کشاورزی استفاده کرد.

وی ادامه داد: تمامی مخازن این شرکت ضخامت‌ سنجی و نوسازی شده است، بنابراین تمامی ادعاهای مطرح شده در مورد ضعف عوامل پدافند غیرعامل در این شرکت را رد می‌کنیم

وی افزود: شش هزار تن از پسماندهای خطرناک این شرکت از طریق مرکز امحای پسماند تحت نظر سازمان محیط زیست کشور به اصفهان ارسال می‌شود که ۴۵ هزار میلیارد ریال برای این کار هزینه شده است که در گذشته شرکت بی سابقه است.

باباپور با بیان اینکه تمامی استخرهای تصفیه پسماند این شرکت به‌روزرسانی شده، خاطرنشان کرد: دو عدد استخر نیز طی سال گذشته به تعداد استخرهای تصفیه شرکت اضافه شده و ظرفیت مخازن انبار به ۵۵ تن رسیده است و تمام تصفیه خانه‌ها به پایش آنلاین برای بررسی لحظه‌ای پارامترهای مربوط به تصفیه خانه انجام شده است.

وی متذکر شد: شرکت کلرپارس تاییدیه و جواز توسعه محیط‌ زیست را دارد و این شرکت پایلوت پدافند غیرعامل شرکت‌های تولید مواد شیمیایی خواهد شد.

وی ادامه داد: برخی ایرادات پدافند غیرعامل که شامل دیوارکشی و نصب بادنما، صاعقه گیری و برخی موارد دیگر است، رفع شده است و تکمیل هم می‌شود.

باباپور با اشاره به کاهش مصرف آب خام در این شرکت گفت: در سال ۱۳۹۸ مصرف آب خام شرکت در ۹ ماه، ۲۳۶ هزار مترمکعب بود که این رقم در مدت مشابه سال گذشته، علی‌رغم افزایش تولید، به ۲۱۳ هزار مترمکعب کاهش یافته و این در نتیجه برنامه‌های زیست محیطی شرکت به ارمغان آمده است.

وی خاطرنشان کرد: پروژه حذف سیلیس از آب خام مصرفی را در دستورکار قرارداده‌ایم و حذف این ماده از آب مصرفی، منجر به کاهش مصرف آب و کاهش پساب شده است.

مدیرعامل شرکت کلر پارس با بیان اینکه در ۲۵ سال گذشته هیچ پسماندی از این شرکت انتقال نیافته بود، گفت: سال گذشته برای انتقال ۶ هزار تن پسماند صنعتی شرکت اقدام شد.

باباپور اظهار کرد: همچنین پسماند خطرناک این شرکت از طریق مرکز امحای پسماند تحت نظر سازمان محیط زیست به اصفهان ارسال می شود که در گذشته شرکت بی سابقه است.

وی افزود: تمامی استخرهای تصفیه پسماند این شرکت به‌روزرسانی شده و ۲ عدد استخر نیز طی سال گذشته به تعداد استخرهای تصفیه شرکت افزوده شده و ظرفیت مخازن انبارش به ۵۵ تن رسیده است.

باباپور با بیان آلودگی منابع آبی از سوی این شرکت صورت نمی گیرد، گفت: آب تصفیه شده در این شرکت قابل استفاده در فضای سبز و درختکاری کاری است و منابع آب زیر زمینی اطراف این شرکت از سوی ارگان های مربوطه، تمیز گزارش شده اند.

وی با اشاره به اینکه مخازن شرکت هم ضخامت سنجی شده و هم نوسازی شده اند، افزود: تمام ادعاهای مطرح شده در مورد ضعف عوامل پدافند غیرعامل در مورد این شرکت را رد می کنیم.

باباپور خاطرنشان کرد: شرکت کلرپارس از سوی محیط زیست تاییده و جواز توسعه دارد و این شرکت پایلوت پدافند غیرعامل شرکت های تولید مواد شیمیایی خواهد شد و برخی ایرادات پدافند غیرعامل شامل دیوار کشی و نصب بادنما و برخی موارد دیگر رفع شده و خواهد شد.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها