رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April
شهردار تبریز در دیدار با استاندار آذربایجان‌شرقی عنوان کرد:

نصب روزشمار برای ۲۰ پروژه عمرانی در سال جاری

شهردار تبریز از نصب روزشمار برای ۲۰ پروژه شهری در خرداد امسال خبر داد و گفت: این اقدام با هدف جلب اعتماد بیشتر شهروندان به مجموعه شهرداری انجام می یابد.

به گزارش تبریزگویا، یعقوب هوشیار امروز در دیدار با استاندار آذربایجان‌شرقی که با همراهی اعضای شورای اسلامی شهر تبریز انجام یافت، اظهار کرد: از حمایت و همراهی استاندار آذربایجان شرقی با مجموعه مدیریت شهری قدردانی می کنم چرا که نتایج  حاصل شده در خصوص پروژه ها و برنامه های شهری مرهون ایجاد همبستگی توسط استاندار است.

وی با بیان اینکه همدلی و پیگیری استاندار باعث تسهیل در نوسازی تاکسی های فرسوده شهر شد، افزود: تبریز در زمینه نوسازی تاکسی‌ها با نوسازی بیش از یک هزار دستگاه در کشور دارای رتبه نخست است. هم اکنون در حال آماده سازی لایحه ای برای نوسازی دو هزار دستگاه خودرو هستیم که امیدواریم که شورا واستاندار باز هم همراه ما در این راستا باشند.

هوشیار با اشاره به اقدامات شهرداری در حوزه ورزش گفت: حوزه ورزش مرتبط با حوژه سلامت شهروندان است و بودجه قابل توجهی برای برگزاری برنامه‌های هفتگی برنامه ریری کرده‌ایم چرا که تبریز ظرفیت ورزشی مطلوبی دارد.

وی از احداث ۲۵ سالن چند منظوره در مناطق کم برخورددار برای توسعه ورزش تا اخر  شهریور خبر داد و افزود: شهرداری ‌های شهرهای مختلف تیم ورزشی دارند. ما برای ورزش همگانی برنامه ویژه‌ای داریم و سالن‌های بلااستفاده را احیا کرده ایم. همچنین تمرکزی برای احیای ورزش‌های سنتی مانند ورزش‌های زورخانه‌ای داریم.

شهردار تبریز در خصوص برگزاری همایش سرمایه گذاری طی سال جاری تصریح کرد: همایش سرمایه گذاری تبریز فرصتی بی‌نظیر و منشا خوبی برای جذب سرمایه گذار است. ما این همایش را محدود به شهرداری تبریر نکرده ایم و از نهادها و ارگان‌های دیگر شهر خواستیم حضور یابند.

هوشیار در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: قرار گاه مسکن با بهره گبری از بخش خصوصی و احداث ۵ هزار مسکن سال گذشته ایحاد شد و در حال اخذ مجوز برای  احداث است. همچنین قرارگاه هوشمندسازی شهر در قالب احداث فیبرنوری و ساخت اپ تبریز تداوم دارد.

وی از پیش بینی حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه برای پروژه صاحب الامر خبر داد و گفت: دستگاه های خدمات رسان در اجرای سریع پروژه های مسیرگشایی باید همراه و هماهنگ با شهرداری باشند.

شهردار تبریز با تاکید بر اینکه امسال برنامه متحول کننده ای در زمینه فضای سبز شهری داریم، خاطرنشان کرد: عوارض آلایندگی مربوط به شهرداری تبریز مبلغی نزدیک ۱۵۰۰ میلیارد بوده که پرداخت نشده است.

هوشیار یادآور شد: دیدار با بیش از ۳۰۰ خانواده شهدا طی سال گذشته رقم خورده است و همچنین شناسایی نخبگان در سطح مناطق نیز اغاز شده است و به طور مثال بیش از ۲۵۰ نفر تنها در یک منطقه از تبریز شناسایی شده اند و پیش بینی می‌شود بیش از ۱۰ هزار نخبه در شهر شناسایی شود.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها