رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 3 خبر


  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۱۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 24 April
  • چهارشنبه 3 خرداد 1402 - 10:42
  • کد خبر : 5613
  • پیشخوان
  • چاپ خبر : دفتر کانون علمی خدمت رضوی آذربایجان‌شرقی در دانشگاه پیام نور تبریز افتتاح شد

دفتر کانون علمی خدمت رضوی آذربایجان‌شرقی در دانشگاه پیام نور تبریز افتتاح شد.

به گزارش تبریزگویا به نقل از روابط عمومی کانون علمی رضوی استان، در سومین روز از دهه مبارک کرامت با حضور خادمان حرم امام رضا(ع) و مسئول دفتر نمایندگی خدمت رضوی استان، محمدیوسف شاکری، دفتر کانون علمی خدمت رضوی آذربایجان‌شرقی در دانشگاه پیام نور تبریز افتتاح شد.

شاکری ضمن خیر مقدم به مهمانان ویژه از مشهدالرضا و دیگر مهمانان جلسه، با اشاره به سیره رضوی و انتشار آن در جامعه گفت: بایستی از تمام توان و استعداد خود نهایت استفاده را در راستای پیشرفت و ترقی ایران عزیزمان نماییم.

به گفته وی اگر علم جوشش نداشته باشد، فایده‌ای هم ندارد پس باید همزبانی باشد چرا که آرمان و هدف نهایی، توزیع و نشر عمیق سیرت مباحث دینی و علمی می‌باشد.

شاکری تصریح کرد: اگر می‌خواهیم به اقتدار برسیم باید از همین جا یعنی دانشگاه‌ها شرع کنیم. چنانچه خداوند در قرآن می‌فرماید: العلم سلطان، هرکسی به علم برسد، به اقتدار و قدرت نیز می‌رسد.

خادم حرم امام رضا(ع) با اشاره به ارزش علم در نزد خدا، طبق آیات قرآنی، گفت: خدا وقتی انسان را آفرید، به بهترین شکل آفرید و از این رو صفت کریم را به خود اختصاص داد و زمانی که انسان را با علم آشنا کرد، خود را اکرم قرار داد یعنی خدای گرامی‌تر، با کرامت‌تر.

وی ادامه داد: علم در نزد خدا بسیار بسیار از جایگاه والایی برخوردار بوده چنانچه خدا به دانشمندان و عالمان صفات فراوانی را نسبت داده است. همچنین خدای عز و جل در یک آیه اینچنین فرموده، آیا کسی که نیمه شب به نماز برمی‌خیزد، قنوت و سجده می‌کند و از آخرت می‌ترسد، با کسی که چنین نمی‌کند، یکی است؟! و در قسمت دیگر آیه نیز می‌فرماید: آیا کسی که می‌داند با کسی که نمی‌داند یکی است؟! ما، قسمت اول را بر سر در مساجد زده‌ایم و قسمت دوم را بر سر در کتابخانه‌ها.

خادمیار تأکید کرد این ما هستیم که عبادت و علم را جدا کرده‌ایم در حالی که خدا در اصل چنین نیست و هر دو مورد در یک آیه آمده‌اند. خدا هردو را در کنار هم قرار داده است. به طوری که هرچه انسان علمش بیشتر شود، آگاهی‌اش نیز به اسرار علم بیشتر می‌شود. کسی که علم بیشتری دارد بایستی ستایش پروردگار را هم بهتر درک نماید.

به گفته وی، اگر علمی چنین صفاتی را نداشته باشد، پس صرفا جهت کسب درآمد بوده و بایستی کنار گذاشته شود.

خادمیار افزود: طبق فرموده امام صادق(ع) ۹مورد جهت رسیدن به کمال انسانی وجود دارد که سه مورد آن مربوط به علم می‌باشد. یکی از این موارد این است که اگر کسی از تو چیزی پرسید و تو بلد نبودی، به صراحت اعلام کن که: «بلد نیستم». همچنین در تابلوها و اعلانات دانشگاه بهتر است آداب تعلیم و تربیت نوشته شود.

جعفری، مسئول کانون علمی خدمت رضوی استان با اشاره به اهداف کانون علمی بیان کرد: برای هیچ جامعه‌ای قابل کتمان نیست که توسعه جامعه علی‌ابن موسی‌الرضا از مدینه تا خراسان گسترش یافته است.

وی گفت: از خدا خواستیم که توفیق دهد در استمرار دانش امام رضا حرکت نماییم. به طوری که از شاخصه‌های توسعه یک کشور و یک مجموعه، بر اساس نیازهایی‌ست که مورد رصد قرار می‌گیرد. به گفته وی، برای توسعه باید از تمامی ظرفیت‌های اجتماعی و علمی موجود بهره برد که دانشگاه یکی از محورهایی‌ست که می‌توان به عنوان راهبر برای تحقق اهداف استفاده نمود.

جمالپور، رئیس دانشگاه پیام نور نیز ضمن خیر مقدم به مهمانان گفت: امام رضا هرجا رود، خانه خودش است و کشور برای امام رضاست.

رئیس دانشگاه پیام نور، ضمن توضیحاتی درخصوص دانشگاه، گفت این دانشگاه در بین دانشگاه‌های دولتی استان، به لحاظ فرهنگی، برترین دانشگاه بوده و دانشجویان فعالیت‌های زیادی در راستای فرهنگی از جمله جشنواره‌ها، راهیان نور، کانون‌های علمی و… دارند.

وی احساس خرسندی کرد بابت اینکه که افتتاحیه دفتر کانون علمی خدمت رضوی در این ایام مبارک انجام می‌گیرد.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها