رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 3 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • چهارشنبه 3 خرداد 1402 - 21:23
  • کد خبر : 5630
  • پیشخوان
  • چاپ خبر : آثار ضعیف و بدون سندیت تاریخی در جشنواره تئاتر رضوی حضور ندارند

دبیرشانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی با اشاره به اینکه آثار جشنواره به لحاظ کیفیت هنری از کیفیت خوبی برخوردارند، گفت: آثار ضعیف و بدون سندیت تاریخی در جشنواره تئاتر رضوی حضور ندارند. این آثار باید جنبه های مختلف زندگی امام رضا (ع)را دربربگیرند.

به گزارش تبریز گویا ، کوروش زارعی، دبیر شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری رضوی و تاثیر آنها بر ترویج سیره عملی اهل بیت (ع) اظهار کرد: امسال در شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی تمام تلاشمان را کردیم که نمایشنامه ها و تولیدات نمایشی از تنوع موضوعی و محتوایی برخوردار باشند و تمرکز ما در این آثار نمایش سیره عملی و علمی علی بن موسی الرضا (ع) باشد، علی بن موسی الرضا (ع) دریایی از علم و معرفت است که این ترویج این سیره علمی نیازمند کار پژوهشی است.

دبیر شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی درباره کیفیت آثار حاضر در این دوره از جشنواره تئاتر رضوی توضیح داد: آثار به لحاظ کیفیت هنری از کیفیت خوبی برخوردارند. تاکید داریم که آثار ضعیف که سندیت تاریخی ندارد در جشنواره تئاتر رضوی حضور نداشته باشند، آثار این جشنواره باید سندیت تاریخی داشته باشند و جنبه های مختلف زندگی امام رضا (ع) را دربر گیرند. انشاءالله جشنواره شانزدهم با کیفیت بهتر برگزار شود و مردم بتوانند از این آثار بهره لازم را ببرند.

زارعی درباره تاثیر جشنواره های فرهنگی و هنری رضوی بر نوجوانان و جوانان برای شناخت سیره اهل بیت (ع) گفت: امسال جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در ۱۶ رشته هنری از سوی بنیاد بین المللی امام رضا (ع) برگزار می شود. جشنواره های شعر، آواها و نواهای رضوی، تئاتر خیابانی و جشنواره تجسمی از جمله این جشنواره ها هستند. برگزاری این جشنواره ها بی تاثیر نیست، یک اثر هنری می تواند تاثیر خود را بر مخاطب بگذارد و یک قطعه شعر می تواند بر جوان و نوجوان ما اثر بگذارد، اگر اثر خوبی تولید شود بی تاثیر نیست، بزرگترین تاثیر برگزاری این جشنواره ها این است که در نوجوانان و جوانان علاقه مند عکاسی، تئاتر، شعر، موسیقی و هنرهای تجسمی ایجاد انگیزه می کند و این اتفاق مهمی است.

دبیر شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی درباره حمایت دستگاه های فرهنگی از جشنواره های رضوی و بویژه تئاتر رضوی اظهار کرد: نهادهای تئاتر از هیچ کاری حمایت نمی کنند چون بودجه آنچنانی در اختیار ندارند؛ باید نهادهای بالادستی فرهنگ و هنر به فکر این موضوع باشند و وقتی سخن از جشنواره اهل بیت (ع) می آید باید همه همکاری و از آن حمایت کنند.

وی درباره کمک هزینه های گروه های تئاتری شرکت کننده شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی گفت: شرایط به گونه ای است که زندگی برای همه سخت شده است، گروهی به جشنواره تئاتر رضوی آمده یک ماشین دکور دارد و تنها ۲۴ بازیگر دارد و عوامل هم همین تعداد، در این شرایط آیا می شود به این گروه کمک هزینه ۳۰ میلیون تومانی داد. باید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمیسیون فرهنگی مجلس پای کار بیاید و حمایت کنند.

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی باید در زمینه فرهنگ و سیره اهل بیت (ع) کار کنیم؛ باید بپذیریم بحران هویت در نوجوانان و جوانان و در خانواده ها وجود دارد، درست است که مسئله اقتصادی داریم اما مسئله فرهنگ و هنر بسیار مهم است و باید بیشتر به آن بها داده شود.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها