رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April
  • پنجشنبه 4 خرداد 1402 - 21:27
  • کد خبر : 5633
  • پیشخوان
  • چاپ خبر : ایران و ارمنستان برای ایجاد منطقه آزاد مشترک توافق کردند
مدیرهماهنگی امور نهادهای مالی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد:

ایران و ارمنستان برای ایجاد منطقه آزاد مشترک توافق کردند

مدیرهماهنگی امور نهادهای مالی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد از ایجاد منطقه آزاد مشترک ارس و مغری خبر داد و گفت: ایران و ارمنستان برای ایجاد منطقه آزاد مشترک ارس و مغری توافق کردند.

به گزارش تبریز گویا ، زهره بهره‌بر در نشست تخصصی مناطق آزاد مشترک در جلفا، اظهار داشت: ایجاد مناطق آزاد مشترک میان ایران و کشورهای هدف در دستور کار دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد قرار دارد و ما بر تحقق این موضوع تاکید داشته و پیگیر شکل‌گیری این مناطق هستیم.

وی ادامه داد: هدف شکل گیری مناطق آزاد مشترک ارائه خدمات، مدیریت و مالکیت مشترک است که توسعه دیپلماسی اقتصادی، ارتقا همکاری‌های منطقه، تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاران و توسعه زیرساخت‌های تجاری را سبب می‌شود.

مدیر هماهنگی امور نهادهای مالی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد ادامه داد: افزایش درآمد ارزی، سرمایه‌گذاری خارجی و درآمدهای دولت در کنار رشد صادرات و ارتقا مهارت نیروی انسانی از جمله مزایای دیگر مناطق آزاد مشترک است.

وی برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری، راه‌اندازی، بهره‌برداری و توسعه زیرساخت‌ها، ارائه خدمات، بازسازی و نگهداری، بهینه‌سازی و اجرای طرح‌های توسعه‌ای، تحکیم و توسعه روابط کشور جهت بهره‌مندی از ظرفیت‌های بالقوه طرفین، توسعه صادرات و رونق تجارت، تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاران مشترک را از محورهای اصلی مناطق آزاد مشترک عنوان کرد.

زهره‌بهره بر از پیگیری ایجاد منطقه آزاد مشترک ارس و مغری ارمنستان خبر داد و خاطرنشان کرد: در راستای تحقق این موضوع، مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد با آرسن آواگیان، سفیر ارمنستان در تهران دیدار و گفتگو کردند.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها