رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 3 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

امام جمعه تبریز گفت: ورزشکاران باید امیرالمؤمنین (ع) را الگوی خود در ورزش قرار دهند.

به گزارش تبریز گویا ، رئیس هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی استان به همراه مدیرکل ورزش و جوانان استان و تعدادی از ورزشکاران و پهلوانان این رشته با نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان دیدار و گفت‌وگو کردند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه‌ی تبریز نیز طی سخنانی در این دیدار گفت: قدمت فرهنگ پهلوانی را تا ایران باستان و زمانی که پهلوانان در مقابل اهریمنان مقاومت می‌کردند، می‌توان دنبال کرد و همانطور که در داستان‌های ایرانی وجود داشته، پهلوانان از نظر اخلاقی سرآمد بوده و در جبهه‌ی خیر علیه شرّ وارد نبرد می‌شدند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم ادامه داد: حضرت علی (ع) الگوی عفو، غیرت دینی و حق باوری بود و همه‌ی ورزشکاران باید امیرالمؤمنین (ع) را الگوی خود در ورزش قرار دهند.

وی در ادامه با اشاره به ۱۷ شوال روز ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای، خاطرنشان کرد: نامیده شدن این روز بنام روز ورزش پهلوانی، نشان دهنده‌ی جایگاه والای این ورزش است و در این زمینه ورزش زورخانه علاوه بر برای بالا بردن توانمندی‌های جسمی باید در راستای ایجاد روحیه‌ی تواضع و فروتنی در ورزشکاران نیز تلاش کند.

رسول برپور نیز در این دیدار شهدا را پهلوانان اصلی و واقعی کشور نام برد و اظهار کرد: مهم‌ترین هدف ما در طول مدتی که خادمی پهلوانان را در هیأت برعهده گرفته‌ایم تغییر رویکرد و سوق دادن هیأت به سمت حرفه‌ای شدن است.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات مختلف در تمامی رده‌های سنی، فعال کردن هیأت‌های شهرستان‌ها و حضور پررنگ در کارهای خیریّه مخصوصاً برگزاری گلریزان برای آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد و… همگی در این راستا و با هدف پررنگ کردن نقش هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی آذربایجان شرقی در تمامی امورات ورزشی و اجتماعی استان انجام شده است.

برپور در خاتمه با تقدیر از تمامی افرادی که در طول این مدت در هیأت استان مشغول به خدمت بودند، برای نفرات جدید آرزوی موفقیت کرد.

برگزاری مسابقات جهانی زورخانه‌ای به میزبانی تبریز

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز طی سخنانی گفت: زورخانه‌های استان فعالیت‌های خود را روزانه انجام داده و در همین زمینه باسمنج به‌عنوان یکی از شهرهای فعال در این ورزش می‌باشد که ورزشکاران و ملی پوشان زیادی را به ورزش کشور معرفی کرده است.

حبیب ستوده‌نژاد خاطرنشان کرد: امسال میزبان مسابقات جهانی ورزش پهلوانی در شهرستان تبریز خواهیم بود و امیدوارم که بتوانیم با همکاری و تلاش تمامی مجموعه‌ها این رقابت‌ها را به‌صورت آبرومندانه برگزار کنیم.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از پهلوانان و پیشکسوتان هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای وپهلوانی استان، تندیس رسم جوانمردی و منش پهلوانی به حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم نماینده ولی‌فقیه در استان تقدیم شد.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها