رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • سه شنبه 9 خرداد 1402 - 01:05
  • کد خبر : 5710
  • پیشخوان
  • چاپ خبر : انتخاب آذربایجان شرقی به‌عنوان معین نقطه مرزی تمرچین در اربعین
معاون امنیتی و انتظامی استاندار آذربایجان شرقی خبر داد؛

انتخاب آذربایجان شرقی به‌عنوان معین نقطه مرزی تمرچین در اربعین

معاون امنیتی و انتظامی استاندار آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی و زنجان بعنوان استان‌های معین در بحث اعزام زائران اربعین حسینی از مرز تمرچین در استان آذربایجان غربی انتخاب شده‌اند.

به گزارش تبریز گویا ، جعفر رزمی در جلسه ستاد اربعین استان، اظهار داشت: طبق اعلام ستاد کشوری اربعین، ۲۷ مرداد (اول صفر) تا ۲۰ شهریور (۲۵ صفر) به عنوان بازه عملیاتی این ستاد تعیین شده و باید تا آن زمان با بررسی اقدامات سال قبل، کاستی‌ها و ضعف‌ها را برطرف کرده و خدمات شایسته‌ای را به زائران اربعین ارائه کنیم.

وی افزود: موکب داران استان نیز تجارب و پیشنهادهای خوبی در خصوص پشتیبانی و خدمات رسانی دارند که باید از ظرفیت و تجارب آنها نیز به صورت شایسته بهره گرفت.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به انتخاب این استان به عنوان استان معین در مرز تمرچین، گفت: این نقطه مرزی برای اولین بار در سال گذشته برای اعزام زائران اربعین استفاده شد که در مجموع بازخوردهای خوبی از زائران دریافت شد، اما در بازگشت زائران به کشور مشکلاتی پیش آمد که باید هماهنگی و برنامه ریزی در این خصوص صورت گیرد.

وی با اشاره به کمبودها و ضعف‌های سیستم حمل و نقل عمومی، گفت: به دلیل نزدیکی شهرهای استان آذربایجان شرقی به مرز تمرچین، از فشار حمل و نقل استان کاسته خواهد شد و در نتیجه خدمات بهتری به زائران ارائه خواهد شد.

رزمی بر ایجاد هماهنگی‌های لازم از سوی دستگاه‌های خدمات رسان استان برای انجام اقدامات زیرساختی در مرز تمرچین تاکید کرد و گفت: استان‌های آذربایجان شرقی و زنجان به عنوان استان‌های معین برای مرز تمرچین انتخاب شده‌اند و باید تمام ظرفیت استان در بحث ایجاد و ارائه خدمات زیرساختی و حضور مواکب حسینی در این نقطه مرزی متمرکز باشد.

وی خاطرنشان کرد: هیچ الزامی برای عبور زائران استان آذربایجان شرقی از مرز تمرچین نیست، اما توصیه و پیشنهاد ما این است که از این مرز استفاده شود.

رزمی از افرادی که اعتبار گذرنامه آنها کمتر از ۶ ماه است درخواست کرد از الان نسبت به تمدید گذرنامه‌های خود اقدام کنند تا در آستانه سفر اربعین دچار مشکل نشوند.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار آذربایجان شرقی به اهمیت ثبت نام زائران اربعین حسینی در سامانه سماح نیز اشاره کرد و افزود: زائران حتماً از قبل برای سفر خود برنامه ریزی و بازه خروج و ورود و مرز مورد نظر خود برای خروج از کشور را در سامانه سماح ثبت کنند تا مسئولان امر نسبت به ارائه خدمات بهتر به زائران برنامه ریزی کنند.

محمدباقر هنربر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری و عضو ستاد اربعین نیز از برگزاری جلسه مشترک مدیران دستگاه‌های خدمات رسان استان آذربایجان شرقی و استان آذربایجان غربی در مرز تمرچین خبرداد و گفت: ان‌شاءالله پس از برگزاری این جلسه و احصای مشکلات و چالش‌های پیش‌رو نسبت به حل مشکلات زیرساختی اقدام خواهد شد.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها