رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۲۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 4 May

استاندار آذربایجان شرقی گفت: اهتمام ویژه‌ای برای تحقق مصوبات سفر، برنامه‌ها و دستورات آیت الله رئیسی از سوی معاونت اجرایی دولت انجام شده است و پس از سفر رئیس جمهور شاهد اتفاقات خوبی در این استان بودیم.

به گزارش تبریز گویا، جلسه بررسی طرح‌های توسعه و پیشرفت و آبادانی شهرستان چاراویماق _آذربایجان شرقی به ریاست معاون اجرایی رئیس جمهور و با حضور استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از نمایندگان و مسئولان اجرایی استان، ظهر دوشنبه – دوم مردادماه – در ساختمان نهاد ریاست جمهوری کوثر برای پیگیری آخرین وضعیت اجرای طرح‌های سفر آیت الله سید ابراهیم رئیسی به استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

استاندار آذربایجان شرقی در ابتدای جلسه ضمن تشکر و قدردانی از پیگیری‌های متعدد معاون اجرایی رئیس جمهور و تشکیل این جلسه عنوان کرد: اهتمام ویژه‌ای برای تحقق مصوبات سفر و برنامه‌ها و فرامین آیت الله رئیسی از سوی معاونت اجرایی دولت انجام شده است و پس از سفر رئیس جمهور به این استان شاهد اتفاقات خوبی بودیم که برای رفاه مردم و در راستای توسعه و آبادانی آذربایجان شرقی رقم خورد.

زین العابدین رضوی خرم با بیان اینکه در دیدارهای مردمی رئیس جمهور دو موضوع مطرح شد، نخست اینکه طرح جامع و کاملی تهیه شود تا بتواند محرومیت‌های این استان را برطرف کند، تاکید کرد: باید تصمیماتی اتخاد شود تا موجبات پیشرفت و رشد و رفع محرومیت مردم این‌ منطقه فراهم شود.

وی عنوان کرد: نکته دومی که مورد تاکید رئیس جمهور بود ، احصای ذخایر روی زمین و زیر زمینی است که به صورت بالفعل درآید و آثار مثبتی را در حوزه اقتصادی و محرومیت زدایی در این‌منطقه داشته باشد.

وی با بیان اینکه پس از تاکیدات آیت‌الله رئیسی طرحی جامع برای رفع محدودیت‌های استان تهیه شده است، افزود: در این طرح ویژگی‌ها و مشخصات شهرستان از لحاظ جمعیتی، جغرافیایی و منابع معرفی شده و استعدادهای موجود در این شهرستان مورد بررسی قرار گرفته است تا به عنوان سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف سبب تحول شود.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه نگرش پروژه‌ای به این شهرستان می‌تواند در بازه زمانی مشخص، آثار محرومیت را به حداقل ممکن رساند، عنوان‌کرد: درخواست داریم تا بخش خصوصی برای رفع محرومیت‌ها به کمک استان آمده و زمینه و بستر از سوی دولت فراهم شود تا با مشارکت مردم و جوانان تحولی ایجاد شود، نگاه ما به بخش خصوصی کمک تسهیلاتی است.

رضوی خرم اولین ظرفیتی که می تواند توسط بخش خصوصی فعال شود را معادن دانست و گفت: این‌ منطقه جزو مناطق بیست گانه‌ای است که از لحاظ معدنی سرشار است و طبق بررسی‌ها ۳۰ نوع ماده معدنی در این شهرستان وجود دارد.

به گفته وی از این ۳۰ ماده معدنی کمترین استفاده صورت می‌گیرد و بهره‌وری پایینی دارد و اگر سرمایه‌گذاری در پروژه‌های صنعتی و معدنی با ۲۰۰ میلیارد تومان صورت گیرد در بخش معدنی شاهد یک فعالیت و رشد خوبی خواهیم بود.

استاندار آذربایجان شرقی بخش کشاورزی و دامپروری را از دیگر موضوعات مورد اهمیت که می تواند محور توسعه استان قرار گیرد، برشمرد و مطرح کرد: این‌ منطقه انبار غله بوده و از بخش زراعی و دیم خوبی برخودار است. در بخش دامپروری شهرستان به دلیل خوش آب و هوابودن پرورش دام به سهولت انجام‌ می‌گیرد و با پرورش دام، این استان می‌تواند تامین کننده گوشت منطقه باشد و درآمدزایی خوبی هم به دنبال دارد و صنایع وابسته به دام و کشاورزی هم‌ می‌تواند فعالیت خوبی را در پیش گرفته و کمک کننده باشد.

وی با بیان اینکه مساله گردشگری از دیگر نکات حائز اهمیت و مغفول مانده در این استان است، گفت: وجود آب درمانی های متعدد و متنوع در این شهرستان و طبیعت و بوم‌گردی، جذابیت‌های چشمگیری را برای گردشگران بوجود آورده و این طبیعت بکر با توجه به مسیرهای در دسترس و موقعیتی که دارد در بخش گردشگری می تواند موثر باشد.

معاون‌اجرایی رییس جمهور نیز در ادامه این‌ نشست گفت: از مسئولان استان برای سفر خوبی که انجام‌گرفت تشکر می‌کنم، تبریزی ها و آذربایجانی ها در سفر رئیس جمهور گل کاشتند و مردم در صحنه حضور یافتند و تصاویر زیبایی را رقم زدند و اقدام‌به موقع و به هنگام و برمبنای بصیرت در این سفر از سوی مردم به چشم خورد.

محسن منصوری با بیان اینکه شهرستان اویماق محرومیت بسیار بالایی دارد، افزود: در بسیاری از ایام فصل سرد سال، هفته ها مسیر تردد روستاها با مشکلاتی مواجه است اما بعد از سفر آیت الله رئیسی اقدامات خوبی در مسیر تردد مردم‌ انجام‌گرفته است.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها