رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 6 May

مدیرکل خانواده و امور بانوان استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: متوسط فاصله ازدواج تا تولد نخستین فرزند در این استان چهار تا ۴.۵ سال است.

به گزارش تبریز گویا، زهرا کوهی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه خانواده و جوانی جمعیت شهرستان اهر با تاکید بر فرهنگ سازی در خانواده ها برای فرزندآوری و جوانی جمعیت، افزود: در کنار مسایل اقتصادی، رقابت های نامناسب در حوزه سبک زندگی، تجمل گرایی و مانند آن ها از جمله علت های موثر در کاهش ازدواج و فرزندآوری در جامعه است.

وی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی متولی امور جوانان باید در این زمینه به وظایف خود عمل کنند، اظهار کرد: در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که شامل ۷۳ ماده است، وظایفی بر عهده دستگاه ها و ادارات گذاشته شده است که انتظار می رود هر یک از این دستگاه ها زوج های جوان را برای فرزندآوری و جوانی جمعیت تشویق کنند.

کوهی با اشاره به اینکه اگر به فکر جوانی جمعیت در کشور نباشیم در آینده با خطر کاهش جمعیت روبرو خواهیم شد، ادامه داد: با توجه به اینکه آذربایجان شرقی به عنوان قطب اقتصادی و فرهنگی منطقه و دارای مرزهای مشترک است، مخاطرات کاهش جمعیت در آینده در این استان بروز خواهد کرد.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها