رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April

استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای تامین آذربایجان شرقی، از ۱۲ نفر از دریادلان عضو ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تجلیل و قدردانی کرد.

به گزارش تبریز گویا، استاندار آذربایجان شرقی اقدام تحسین‌ برانگیز ناوگروه ۸۶ در کسب این موفقیت را تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: غیورمردان ارتش جمهوری اسلامی و نیروی دریایی، پرچم ایران اسلامی را در اقصی‌نقاط جهان به اهتزاز درآورده و این صلابت و شکوه که در این حرکت آفریده شد مورد تفقد مقام معظم رهبری قرار گرفت.

عابدین خرّم با قدردانی از زحمات و تلاش‌های اعضای این ناوگروه، کسب این موفقیت را از طرف مردم و مسئولان استان به دلاورمردان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و خانواده‌های آنان تبریک گفت.

رئیس دفتر نمایندگی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شمال‌غرب کشور هم گزارشی از ماموریت ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش ارائه کرد و گفت: این ناوگروه در لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب، ماموریت خود را از ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ آغاز کرد و اواخر اردیبهشت سال جاری بعد از مدت هشت ماه و طی مسافت ۷۰ هزارکیلومتری به میهن اسلامی بازگشت.

ناخدا دوم صمد حاجیلو گفت: این ناوگروه برای نخستین ‌بار در تاریخ دریانوردی نظامی ایران، پا به عرصه وسیع و پهناور اقیانوس آرام گذاشت و اقدام به‌دور زدن کره زمین کرد و وارد قاره آمریکا شد که نشان از توانمندی متخصصان داخلی و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی افزود: ۱۲ نفر از اعضای ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از استان آذربایجان شرقی هستند.

گفتنی است؛ این افسران دلاور نیروی دریایی از آذربایجان شرقی، در قالب ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش، در ماموریت ۷۰ هزار کیلومتری این ناوگروه به دور دنیا شرکت کرده بودند.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها