رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۲۲ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 1 May

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: این خصوصیت ها موجب شده تا ارادت به اباعبدالله الحسین (ع) در دنیا به صورت فزاینده رشد کند طوری که مرزهای جغرافیایی جهان اسلام و مرزهای اعتقادی ادیان را پشت سر گذاشته و در نوردیده است.

به گزارش تبریزگویا، حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، در جمع عزاداران حسینی، افزود: نه تنها در ایران اسلامی بلکه در سراسر دنیا ارادت به امام حسین(ع) روز به روز در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) در مناسبت های مختلف به ویژه ایام ماه محرم، بشریت را سر سفره دین‌داری می‌نشاند، اظهار کرد: هر سال نسبت به سال‌های گذشته نقش آفرینی و حضور امت ایران اسلامی در عرصه عزاداری زیاد می‌شود چون که در خون امام حسین (ع) حرارتی است که هیچ‌وقت سرد نمی‌شود.

حجت الاسلام شهاب الدین حسینی با اشاره به اینکه در واژه شناسی عاشورا، کنیه «اباعبدالله‌» برای امام حسین (ع) یک مقام است، اظهار کرد: بر این اساس هر کس بخواهد سر سفره بندگی پروردگار بنشیند، واسطه امام حسین(ع) است.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) امتداد رسالت نبوی بوده و با وجود گذشت ۱۴۰۰ سال از واقعه عاشورا، ارادت و محبت دوستداران این امام بیشتر می شود به طوری که پیاده روی اربعین حسینی جلوه گاه ابراز این ارادت شده است.

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: رشد معنویت و گرایش به اباعبدالله الحسین(ع) که نماد تشیع، دین اسلام و معنویت است، همه اقوام و ادیان را در مسیر راهیان اربعین قرار داده و بین مسلمانان، مسیحیان و یهودیان وحدت ایجاد کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه امام حسین(ع) مختص شیعه و مسلمان نیست، گفت: حضور مسیحیان و خاخام های یهودی خارج از تعصبات صهیونیستی در کنار مسلمانان در پیاده روی اربعین حاکی از وحدت بخشی مکتب سیدشهدا بین اقوام، ادیان و مذاهب است.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه امام حسین(ع) برای احیای انسانیت و رهایی بشریت از ضلالت و سرگردانی قیام کرد، افزود: اباعبدالله الحسین (ع) با فدا کردن خود در راه اسلام و حق طلبی، ایستادگی در مقابل ظلم و جور را به بشریت یاد داد.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها