رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 4 خبر


  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 19 May
  • شنبه 22 آذر 1399 - 06:16
  • کد خبر : 662
  • اخبار
  • چاپ خبر : خیر تبریزی سرپرستی ۱۲۷ خانواده آسیب دیده از کرونا را برعهده گرفت

به گزارش تبریزگویا، حاج حسین افتخاری که در زمان جنگ جزء کوچک ترین رزمندگان دفاع مقدس به لحاظ سنی معروف بود ، اینک لباس خیّری بر تن کرده و در خط مقدم کارهای خیر خواهانه از سیل تا زلزله و کرونا حضور دارد. وی کارهای خیر خواهانه را از مدت ها پیش شروع کرده است […]


به گزارش تبریزگویا، حاج حسین افتخاری که در زمان جنگ جزء کوچک ترین رزمندگان دفاع مقدس به لحاظ سنی معروف بود ، اینک لباس خیّری بر تن کرده و در خط مقدم کارهای خیر خواهانه از سیل تا زلزله و کرونا حضور دارد.

وی کارهای خیر خواهانه را از مدت ها پیش شروع کرده است اما اوج این فعالیتها و اقدامات انسان دوستانه ، با شیوع ویروس کرونا در کشور بود ، در شرایطی که این ویروس منحوس همه دولت ها و کشورها را غافلگیر کرد، بی شک به میدان آمدن چنین افرادی بسیار ضروری بود.

از اولین اقدامات حاج حسین افتخاری ، تهیه و اهداء ۱۵ کارتن لباس مخصوص و حساس کادر درمان و تهیه ۴۵۰۰ ماسک ویژه بود که در نوع خود یک خدمت بزرگی به حساب می آمد تا جائی که رئیس بیمارستان سینای تبریز از این اقدام خیر تبریزی تجلیل می کند.

با همه گیر شدن ویروس کرونا و تعطیل شدن بسیاری از مشاغل و بیکاری بسیاری از سرپرستان خانوارها ، وی برای کمک به معیشت اقشار آسیب پذیر شهر تبریز ، بیش از ۵ هزار بسته تکمیلی معیشتی ، ۶ هزار بسته و پک کامل بهداشتی، ۶ هزار پرس غذای گرم و حمایت از برخی سرپرستان خانوارها را انجام می دهد.

حاج حسین افتخاری در اقدامی دیگر تصمیم گرفت که سرپرستی ۱۲۷ خانواده ای که به شدت از شرایط موجود آسیب دیده و از لحاظ مالی در شرایط بدی قرار داشتند را بر عهده بگیرد که این کار هم در نوع خود کم نظیر و تحسین برانگیز بود.

ذبح ۱۰ رأس شتر در ماه محرم به نیت ده شهید و توزیع گوشت آن بین نیازمندان ، حمایت مالی از خادمین مساجد و هیئت ها، توزیع محلول ضد عفونی بین مساجد و پایگاههای مقاومت ، اهداء دستکش و محلول ضد عفونی به بسیجیانی که در ضد عفونی معابر عمومی تلاش می کردند ، کمک به زنان بی سرپرست و … از دیگر اقدامات خیر خواهانه حاج حسین افتخاری از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون است.

همچنین تهیه و توزیع ۴۵۰۰ ماسک ویژه بصورت رایگان در پمپ بنزین اختصاصی افتخاری برای اولین بار در بین پمپ بنزین داران در تبریز یک اقدام قابل تحسین در نوع خود بود.

حاج حسین افتخاری از زمان جنگ تا کنون در هر کار خیرخواهانه ای از سیل تا زلزله حضور مستمر، پر رنگ و داوطلبانه داشته است.

در این راستا به پاس ارج نهادن به فعالیت های حاج حسین افتخاری می توان به تجلیل دکتر صومی رییس علوم پزشکی تبریز، رییس سازمان بسیج هنرمندان، حجت الاسلام والمسلمین سرائی نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا، دکتر سید آل هاشم امام جمعه محبوب تبریز و سرهنگ پاسدار صفدری فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز از این خیر بزرگوار اشاره کرد.

وی بارها اعلام کرده است که تا ریشه کنی کامل این ویروس منحوس ، همچنان به فعالیتهای خود ادامه خواهد داد تا بتواند باری از دوش اقشار آسیب پذیر استان بردارد.

حاج حسین افتخاری با گلایه از برخی افراد که عنوان می کنند وی برای شرکت در انتخابات شورای شهر یا مجلس این فعالیت ها را می کند، گفت: بسیار متأسفم که برخی از افراد تا این حد تنگ نظر و کوته فکر هستند، بنده نه برای شرکت در انتخابات تلاش میکنم نه هیچ قصدی در این مورد دارم، تمام کارهای من برای کمک به هموطنانم و برای رضای خدا است.

گفتنی است که این خیر تبریزی مدتهاست که با اتکا به سرمایه شخصی خود ، فعالیتهای خیر خواهانه زیادی در سطح استان انجام می دهد که موارد فوق تنها گوشه ای از این فعالیت ها است.

در این راستا با توجه به فعالیتهای چشم گیر خیر خواهانه توسط حاج حسین افتخاری ، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی در حکمی ، وی را به عنوان عضو شورای هماهنگی امور خیریه کلانشهر تبریز منصوب کرد.

همچنین با توجه به اقدامات خیرخواهانه این خیر بزرگوار، دکتر حمید حسین پور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان و حجت الاسلام والمسلمین عبدالحمید واعظی نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، با اهداء لوح سپاس از فعالیتها و اقدامات حاج حسین افتخاری، تقدیر کردند.

اخبار مرتبط

نظرات

  • قادر نوریان says:

    با سلام خیر عزیز من امداد ولایت هستم پسر بزرگم ۱۲ سال دارد بهصیتی هست ولی هیچ کمکی نمیکنن وخودم از داربست افتادم کمر دیکس هم دارم کل سه فرزند پسر دارم خونه اجاره هستم دیدن یا متین شد از حال بنده آذربایجان شرقی آدرس شهر ستان خدا آفرین شهر خمارلو

  • رضا عدلی says:

    سلام شرمنده من رضا عدلی هستم و به خاطر مشکلاتی که داشتم متاسفانه پول نزول برداشتم و نتونستم بدم و هی تمدید کردم و الان شده ببیست و شش میلیون تو رو خدا اگه تو کار خیر هستید به منم کمک کنید تو رو امام حسین شرمنده خانوادم و دختر شش سالم هستم مرسی ۰۹۱۴۶۵۷۴۱۳۳

  • مهدی محمدی says:

    آدم با دیدن همچین انسانهای شریف و بزرگوار احساس حقارت می‌کنه
    خدا عوضشو بده

  • سلام من یک راننده هستم یک ماشین دارم که ده ساله کار می‌کند و کم کم در حال از بین رفتن هست اگر امکان هست کمک کنید عوض کنم

    حتی به صورت وام
    ممنون
    ۰۹۱۴۹۱۴۰۵۹۶



جديدترين خبرها