رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April

استاندار آذربایجان‌ شرقی با اشاره به وضعیت نابسامان فعالیت مشاوران املاک و ایجاد هرج ومرج در بخش مسکن، خواستار برخورد جدی تعزیرات با صنوف و واحدهای متخلف در این بخش شد و گفت: سامان‌دهی مشاوران املاک یکی از مطالبات شورای عالی مسکن است.

به گزارش تبریزگویا، عابدین خرّم در جلسه شورای مسکن آذربایجان شرقی اظهار کرد: گزارش پروژه‌های مسکن استان رو به بهبود است، اما انتظار داریم از اختیارات شورای مسکن برای پیشبرد اهداف در سطح استان به خوبی استفاده و نتیجه جلسات منجر به پیشرفت پروژه ها در استان شود.

وی ادامه داد: متقاضیان مسکن در قالب طرح جوانی جمعیت باید در اولویت تامین زمین و نهضت ملی مسکن قرار گیرند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به مشکلات عدیده شهر جدید سهند نسبت به اهتمام جدی و برگزاری جلسات خاص برای حل مشکلات این شهر درخصوص نهضت ملی مسکن تاکید کرد.

وی افزود: راه و شهرسازی با همکاری فرمانداری‌ها جلسات شورای مسکن را هر ۱۵ روز یک بار برگزار کرده و نسبت به حل معضل مسکن شهرستان‌ها به صورت جدی و قاطع متناسب با شرایط هر شهرستان اقدام کند و در صورت حل نشدن مشکلات به شورای مسکن استان گزارش کند.

خرّم اظهار کرد: از ظرفیت بخش خصوصی و تعاونی‌های مسکن نیز برای پیشبرد این اهداف باید بهره‌برداری شود، به شرطی که تعاونی‌های ادارات به طور قانونی برای خانه دار کردن قشر کارمند اقدام کنند نه به عنوان محلی برای تجارت و سود بیشتر اعضا.

وی با اشاره به تجربه ناموفق ساخت مسکن در گذشته، گفت: مردم برای واریز آورده خود به این بخش با شک و تردید برخورد می کنند که انتظار داریم با برنامه‌ریزی هدفمند اعتماد مردم نسبت به طرح‌های مسکن جلب شود.

استاندار آذربایجان ‌شرقی گفت: دستگاه‌های مرتبط باید جلسات ویژه با بخش خصوصی و نهادهای توانمند برای ساخت مسکن برگزار کرده و از ظرفیت شهرداری‌ها نیز نباید غافل ماند و در بافت فرسوده شهرها نیز شهرداری‌ها می توانند بهتر به این فرایند کمک کنند.

وی تاکید کرد: از تمام مدیران دخیل در حوزه طرح نهضت ملی مسکن انتظار می‌رود با همه توان برای رفع این مشکل تلاش کنند و سهل انگاری و تعلل هیچ مسئول و نهادی در این زمینه قبول نیست.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها