رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۲۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 5 May
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز خبر داد

حذف ۲۶ هکتار چمن‌کاری در تبریز با هدف صرفه جویی در مصرف آب

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز گفت: ۲۶ هکتار از چمن‌کاری سطح شهر با هدف مصرف بهینه آب حذف شد.

به گزارش تبریزگویا، سیامک آسیایی روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: این اقدام در راستای سیاست‌ گذاری شهرداری تبریز مبنی بر کاهش ۱۰ درصدی چمن‌کاری در سطح شهر و جایگزینی با گونه‌های درختی انجام شده است.

وی با بیان اینکه پروژه حذف چمن‌کاری ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار کرد: در این پروژه گونه‌های مختلف درختی متناسب با شرایط آب و هوایی تبریز در این مناطق کاشت شده است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز با اشاره به همکاری همیاران سبز در نگهداشت فضای سبز شهری، گفت: این افراد علاقمند به حوزه فضای سبز بوده و در محلات و مناطق تبریز فعال هستند و بازدیدهای مستمر از فضای سبز شهری انجام می دهند.

آسیایی، ادامه داد: این افراد اطلاع رسانی لازم در خصوص وضعیت فضاهای سبز شهری و نحوه نگهداشت آن ها را به کارشناسان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز ارایه می‌کنند.

وی با اشاره به کاشت بذر بیش از ۲.۵ میلیون بوته گل نشایی با تنوع ۲۵ گونه برای سال آتی با تجهیز و راه‌اندازی مراکز تولید گلخانه‌ای مناطق دهگانه شهرداری تبریز، یادآور شد: در راستای رفع نیازهای گونه‌ای حوزه فضای سبز تبریز در سال ۱۴۰۳ به ویژه برای مرحله دوم کاشت سال، با تمهیدات انجام شده و با تجهیز مراکز تولید گلخانه‌ای مناطق بذرهای مرغوب از نوع F۱ تهیه و در این مراکز کاشت می‌شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز گفت: گونه‌های مورد نیاز هر منطقه در مرحله کاشت بذرها لحاظ و تنوع کشت بر حسب اقلیم خاک و آب مناطق انجام می شود.

آسیایی، افزود: بر حسب تجارب سالیان گذشته و با لحاظ شرایط آب و هوایی و نیز سازگاری گونه‌ها در هر منطقه، نوع بذرها مشخص و نسبت به تولید انبوه گل‎‌های فصلی به تعداد مورد نیاز اقدام می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به زمان اندک جایگزینی گل‌های بهاری با گونه‌های فصلی تابستان و لزوم تهیه به موقع گونه‌های مورد نیاز مناطق، تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده تا به محض اتمام مرحله اول کاشت و آغاز زمان جایگزینی آنها، مرحله دوم کاشت سال با گونه‌های به عمل آمده در مراکز تولیدی مناطق آغاز شود.

آسیایی، ادامه داد: سال گذشته نیز بذر ۲ میلیون و ۴۳۰ هزار بوته گل نشایی در ۲۰ نوع در مراکز تولیدی مناطق شهرداری تبریز کاشته شد.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها