- پنجشنبه 19 مرداد 1402 - 23:22
- کد خبر : 6776
- پیشخوان » تیتر روز متنی
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حال ایجاد مدلی مناسب برای رتبه بندی کانون های تبلیغاتی در سطح کشور هستیم.
به گزارش تبریزگویا، فرشاد مهدی پور در نشست هم اندیشی با مدیران مسئول کانون های تبلیغاتی آذربایجان شرقی که در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، اظهار داشت: ما هیچ رسانه ای نداریم که به اندازه حوزه تبلیغات، مخاطب عمومی داشته باشد و این موضوع، اهمیت تبلیغات را نمایان می سازد که هر فرد در هر سطحی می تواند با آن ارتباط برقرار کند.
وی ادامه داد: با شیوه های تبلیغاتی رایج نمی توان در خصوص دهه های آینده صحبت کرد چرا که به مرور زمان، تبلیغات تحت تاثیر پیشران های فناوری قرار گرفته و فناوری هایی مثل هوش مصنوعی، نحوه انتقال پیام ها را تغییر می دهد.
مهدی پور، گفت: هم اکنون وارد یک عصر جدیدی از تولید محتوا می شویم که این شکل از تولید محتوا نمی تواند با شیوه های قدیمی صورت بگیرد و برای شناخت این تغییرات نیاز به انواع دوره های آموزشی داریم.
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به صدور مجوز برای کانونهای تبلیغاتی ادامه داد: در حال حاضر درگاه ملی مجوزها، برای مجوز کانون ها فعال شده و به صورت شفاف و در یک چارچوب عمومی، مجوزهای موردنیاز را صادر می کنیم.
وی همچنین از بازنگری قانون تبلیغات خبر داده و افزود: ظرفیت کمیته تبلیغات استان باید مورد استفاده قرار گیرد چرا که این کمیته، تمامی اختیارات لازم را داراست.
مهدی پور از اتخاذ تصمیمات لازم برای آغاز رتبه بندی کانون های تبلیغاتی خبر داد و گفت: همانطور که به مدل مناسبی برای رتبه بندی پایگاه های خبری و سایر رسانه ها رسیده ایم، در تلاش هستیم تا مدلی مناسب برای رتبه بندی کانون ها نیز ایجاد کنیم.
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: برخی مناسبت ها و برنامههای فرهنگی و اجتماعی و سیاسی در کشور داریم که کانون ها می توانند همراهی لازم را در این نوع برنامه ها داشته باشند .
وی همچنین از تصمیم گیری ها در خصوص طراحی یک رویداد ملی در حوزه کانون های تبلیغاتی در آیندهای نزدیک خبر داد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این نشست از پیشنهاد برخی صاحبان کانون های تبلیغاتی مبنی بر تشکیل انجمن مربوطه استقبال کرده و افزود: برای تقویت فعالیت کانونهای تبلیغاتی، برنامه ریزی لازم برای برگزاری جلسات هم اندیشی به صورت فصلی را در برنامه کاری خود داریم.
سیدمحمدحسین بلاغی، تقویت و پشتیبانی از هسته های مردمی فرهنگ و حمایت از فعالیت کانونهای تبلیغاتی را از اولویت های این اداره کل عنوان کرد.
در این نشست جمعی از مدیران مسئول کانون های تبلیغاتی به بیان دیدگاه ها و مسائل پیرامون فعالیتی خود پرداختند.
نظرات