رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جلفا:

آتش سوزی پناهگاه حیات وحش کیامکی جلفا مهار شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جلفا از مهار آتش سوزی توسط نیروهای واکنش سریع یگان حفاظت این اداره در مناطقی از پناهگاه حیات وحش کیامکی خبر داد.

به گزارش تبریزگویا، علیرضا قوجایی با اشاره به اینکه این آتش سوزی شب گذشته در داخل پناهگاه حیات وحش کیامکی روی داد، محل دقیق آتش سوزی را حوزه استحفاظی پاسگاه دره دیز واقع در علمدار داغی و در محل معروف به گوی دره قمیشلیق و آینالی اعلام کرد.

وی افزود: در اثر این آتش سوزی حدود ۳۰ هکتار از اراضی مرتعی منطقه دچار حریق شده بود که با دخالت و حضور به موقع ارگان های مختلف به ویژه یگان حفاظت پناهگاه حیات وحش کیامکی، سپاه ناحیه شهرستان و بسیج ، منابع طبیعی، جمعیت هلال احمر و نیروهای مردمی مهار شد.

قوجایی از عموم مردم دوستدار محیط زیست درخواست کرد با توجه به افزایش دمای هوا و افزایش تراکم گیاهی، مراقب رفتارهای زیست محیطی خود باشند و از ایجاد آتش در مراتع و جنگل ها به شدت پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه آتش سوزی‌های عمدی و غیرعمدی جنگل‌ها یکی از چالش‌های مهم محیط زیست و منابع طبیعی است، یادآور شد: برای پیشگیری از آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع آحاد مردم و گردشگران نکات ایمنی را باید رعایت کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف ریست محیطی به ادارات محیط زیست و منابع طبیعی اطلاع دهند.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها