رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April

خیران جوان تبریز بعداز گذشت ۷ ماه از وقوع زلزله شهرستان خوی موفق شدند اولین واحدهای مسکونی جدید الاحداث را تحویل مردم زلزله زده در شهرستان خوی کنند.

به گزارش خبرنگار تبریزگویا، موسسه خیران جوان تبریز بعداز گذشت ۷ ماه از وقوع زلزله شهرستان خوی موفق شد اولین واحدهای مسکونی جدید الاحداث به تعداد هشت واحد مسکونی را تحویل مردم زلزله زده در خوی کنند.

این واحدهای مسکونی به دست خبرنگاران به مناسبت هفته خبرنگار افتتاح و تحویل مردم مناطق زلزله زده شد.

هشت واحد ‌مسکونی تخریب شده در روستای «وار» که مرکز کانون زلزله خوی بود به اتمام رسید و به صورت کامل به همت موسسه خیرین جوان تبریز احداث و تحویل مردم روستا شد.

نکته جالب این مراسم اینکه آیین تحویل واحدهای مسکونی بدون تشریفات و بدون حضور مسئولان برگزار و هشت خانواده زلزله زده صاحب خانه شدند.

مدیرعامل موسسه خیرین جوان تبریز در این خصوص به خبرنگاران گفت: موسسه خیران جوان تبریز از همان لحظات اولیه وقوع زلزله در خوی در این منطقه مستقر شد و علاوه بر اسکان اولیه مردم در ۳۰۰۰ چادر که به همت خیران  بزرگوار تهیه شد، اقدام به تامین کانکس کرد.

محرم ‌بیرق‌دار افزود: بعداز آن اقدام به احداث واحدهای مسکونی کردیم که هر واحد مسکونی ۷۵ تا ۹۵ متر مساحت دارد و حدود ۵۵۰ میلیون تومان برای هر واحد هزینه شده است.

وی با بیان اینکه امروز به مناسبت هفته خبرنگار ۸ واحد مسکونی به دست خبرنگاران افتتاح و تحویل روستاییان عزیز «وار کندی» شد.

بیرق دار با تمجید از عملکرد رسانه ها در زلزله خوی گفت: اگر خبرنگاران، عکاسان و رسانه ها نبودند، مردم از عمق حادثه زلزله خوی بی خبر می‌ماندند و آسیب دیدگان زلزله خوی تنها می‌ماندند. اگر رسانه ها نبودند عملکرد خیرین دیده نمی‌شد و عده کمی به خیرین اعتماد می کردند تا از طریق آنها در خوی اقدامات بزرگی مثل احداث خانه های مسکونی انجام شود.

وی افزود: این پروژه ها از تیر ماه امسال با نظارت بنیاد مسکن آغاز و بعد از ۴۵ روز در ۲۰ مرداد ماه امسال به نیازمندان واگذار شد.

 وی ادامه داد: ۶ واحد از این خانه‌ها امروز تقدیم روستاییان شد و دو واحد باقیمانده دیگر نیز تا هفته آینده تحویل داده می شود.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها