رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۲۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 5 May
  • یکشنبه 22 مرداد 1402 - 09:42
  • کد خبر : 6852
  • پیشخوان
  • چاپ خبر : فرهنگسرای رجایی شهر تبریز در اختیار اهالی فرهنگ و رسانه قرار می‌گیرد

شهردار منطقه ۲ تبریز با اشاره به فعالیت های عمرانی، ورزشی و فرهنگی این منطقه، گفت: دفاتر اهالی فرهنگ و رسانه در فرهنگسرای پردیس رجایی شهر که در مراحل پایانی است، دایر می شود.

به گزارش تبریزگویا، موسی علی پور با بیان اینکه با انجام پاره ای از فعالیت های عمرانی، فرهنگسرای پردیس رجائی شهر تکمیل می شود، اظهار کرد: مقاوم سازی ترانشه های پشت فرهنگسرا با انجام خاکبرداری، تسطیح و احداث دیوار سنگی مقابل تپه های اطراف و ایجاد فضای سبز و کاشت درخت در محوطه این فرهنگسرا از جمله اقداماتی است که انجام شده و دفاتر آن در اختیار اهالی فرهنگ و رسانه ها قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: این فرهنگسرا شامل ۶ طبقه است و امکاناتی از قبیل سالن آمفی تئاتر و اتاق های تمرین نمایش، سالن های مجزای مطالعه خواهران و برادران و نمازخانه دارد و پس از بهره برداری به علاقه مندان به فعالیت های فرهنگی ارائه خدمات خواهد کرد.

علی‌پور در توضیح اهداف اجرای پروژه فرهنگی پردیس اظهار کرد: با تکمیل عملیات عمرانی فرهنگسرای پردیس رجائی شهر که در راستای استفاده بهینه نوجوانان و جوانان از اوقات فراغت و به منظور رفاه حال شهروندان در دست اجراست، اهالی منطقه رجائی شهر نیز می توانند از امکانات این مرکز فرهنگی استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ایجاد امکانات ورزشی برای نوجوانان و جوانان تاکید کرد و افزود: زمین ورزشی مینی فوتبال برای اولین بار به طور استاندارد در کوی دادگستری در یک هزار و ۱۰۰ مترمربع مساحت با نصب چمن مصنوعی در حال احداث است.

علی پور همچنین درباره برنامه آتی شهرداری منطقه ۲ برای تکمیل مجموعه ورزشی کوی دادگستری اعلام کرد: تکمیل زمین والیبال و ساخت زمین بستکبال سه نفره نیز در برنامه ریزی این منطقه قرار گرفته است و به زودی احداث این زمین ورزشی برای علاقه مندان به این رشته آغاز می شود.

سالن ورزشی چاوان تا دهه فجر امسال تکمیل و بهره برداری می شود

علی پور همچنین به سالن ورزشی چاوان اشاره کرد و گفت: این سالن برای استفاده نوجوانان و جوانان در حاشیه اتوبان شهیدکسائی و از سوی معاونت فنی و عمرانی منطقه درحال تکمیل است و به مناسبت دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

شهردار منطقه در تشریح مشخصات فنی پروژه گفت: سالن ورزشی چاوان در ۲ هزار مترمربع مساحت با اعتبار اولیه ۱۲۰ میلیارد ریالی برای استفاده شهروندان ورزشدوست درحال تکمیل است.

وی همچنین از بهسازی خیابان ۱۸ متری شرقی زعفرانیه با انجام پاره ای از فعالیت های عمرانی و اجرای آسفالت ریزی خبر داد و گفت: آسفالت ریزی این خیابان که از مطالبات اهالی بود با استفاده از حدود ۱۰۰ تن آسفالت انجام شد.

وی اضافه کرد: رسیدگی به وضعیت آب‌روها و جدول گذاری مجدد برای هدایت صحیح آب های سطحی از دیگر است که برای بهسازی این خیابان عملیاتی شده است.

شهرداری منطقه ۲ تبریز مناطق واقع در جنوب شرق این شهر از جمله آبرسان، ائل‌گلی، بزرگمهر، بهارستان، پرواز، حافظ، دادگستری، رجایی‌شهر و ویلاشهر، زعفرانیه، شمس‌آباد، شهید رجایی، کوی فردوس، گلشهر، مخابرات، میرداماد، ولیعصر جنوبی و را یاغچیان برشمرد و گفت: ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری تبریز در این منطقه ساکن هستند.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها