رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • سه شنبه 24 مرداد 1402 - 18:10
  • کد خبر : 6887
  • پیشخوان
  • چاپ خبر : شرکت مس سونگون آذربایجان در قالب قانون تجارت فعالیت خواهد کرد

نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه شخصیت حقوقی شمسا(شرکت مس سونگون آذربایجان) شکل گرفته است و این شرکت ذیل قانون تجارت فعالیت خواهد کرد، گفت: ما خواستار تصمیم گیری در داخل استان هستیم و نمی‌خواهیم از سوی رقیب برای این شرکت تصمیم گیری شود.

به گزارش تبریزگویا، واقف بهروزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، با تشریح آخرین وضعیت پروژه‌ها و انتقال دارایی‌های مجتمع مس سونگون به آذربایجان به عنوان شرکت حقوقی مستقل، اظهار کرد: تمام توابع و هر آنچه شرکت ملی مس ایران در منطقه دارد باید به شرکت مس سونگون آذربایجان «شمسا» منتقل شود.

وی ادامه داد: گام اول که همان تشکیل شرکت حقوقی و تصویب در مجمع شرکت ملی صنایع مس ایران است انجام شده و در گام های دوم و بعدی دارایی ها، پروژه های سرمایه گذاری، حقوق و تعهدات و همچنین حساب بانکی باید به شمسا منتقل شود و سود و زیان و صورت مالی شرکت و میزان مالیات آن باید در استان بررسی و تعیین شود.

بهروزی افزود: همه این موارد به مرور اتفاق خواهد افتاد زیرا دستور رئیس جمهور است و پیگیری های لازم در این زمینه در حال انجام است تا پروژه های سرمایه گذاری به موقع انجام شود و دچار تاخیر نشود، دارایی ها از شرکت ملی مس به شمسا منتقل شود و مسوولیت های اجتماعی نیز انتقال یابد.

وی بیان کرد: روند این کار ادامه دارد اما فراز و نشیب دارد و موانع و کارشکنی هایی هم هست اما نباید فراموش کرد که دستور رئیس جمهور است و شاید کارشکنی ها سرعت کار را کم کند اما نخواهد توانست آن را متوقف کند.

بهروزی ادامه داد: متاسفانه برخی جهت گیری های نادرست که با هدف تامین منافع شخصی دنبال می شود، ایجاد حاشیه کرده و به جای اینکه روی اصل متمرکز شویم به حاشیه رفته ایم و مدیریت منابع مس و هر آنچه شرکت ملی صنایع مس ایران در منطقه دارد باید در قالب شمسا مدیریت شود و تمام توابع به شرکت مس سونگون آذربایجان انتقال یابد و این خواسته همه استان است.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها