رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۸ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 16 May

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: در چهارماهه نخست امسال ۱۴ هزار و ۲۰۶ نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تفاوت چندانی نداشته است.

به گزارش تبریزگویا، مهرداد ستاره روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از کل مراجعان نزاع در طی این مدت سه هزار و ۹۳۰ نفر زن و ۱۰ هزار و ۲۷۶ نفر مرد بودند .

وی ادامه داد: در تیر ماه امسال آمار مراجعان نزاع در استان با یک درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به سه هزارو ۹۲۶ نفر رسیده است که از این تعداد یکهزار و ۱۵۵ نفرزن و ۲هزار و ۷۷۱ نفر مرد بود.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: در سال گذشته ۳۸ هزار و ۵۹۰ نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۷۰۸ نفر زن و ۲۷ هزار و ۸۸۲ نفر مرد بودند.

وی تاکید کرد: مراجعه کنندگان در هنگام مراجعه به پزشکی قانونی باید به خاطر داشته باشند که ظاهر خون آلود تاثیری در صدور نظریه کارشناسی توسط پزشکی قانونی ندارد.

ستاره گفت: مبنای صدور نظریه کارشناسی در خصوص جراحت، نوع جراحت و عمق آن است و معاینه دقیق تر ضایعات نیازمند تمیز بودن موضع و بررسی دقیق آن توسط کارشناس پزشکی قانونی است.

وی یادآوری کرد: برای صدور نظریه کارشناسی در خصوص صدمات ناشی از نزاع توسط سازمان پزشکی قانونی ارائه معرفی نامه از مراجع قضایی و یا کلانتری الزامی است.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در صورت وجود جراحت و صدمه عمده و تهدید کننده، فرد می تواند پس از انجام اقدامات درمانی به پزشکی قانونی مراجعه کند، گفت: سوابق اقدامات انجام شده از سوی پزشکی قانونی از مرجع درمان کننده اخذ خواهد شد تا حقی از فردی ضایع نشود.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها