رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی نخستین و مهمترین گام دولت سیزدهم را از بین بردن فاصله ایجاد شده بین مردم و مسئولان اجرایی عنوان کرد و گفت: این گام در این مدت با جدیت از سوی رئیس دولت پیگیری شده و اکنون وارد مرحله مردمی سازی مدیران شده است تا به دستگاه اجرایی کشور نظم انقلابی بدهد و این دستاورد کمی نیست.

به گزارش تبریزگویا، حجت‌الاسلام و المسلمین‌ سید محمدعلی آل‌هاشم، در دیدار با کارکنان و خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان شرقی به مناسبت هفته دولت با مثبت ارزیابی کردن عملکرد دو ساله دولت در حوزه‌های مختلف، گفت: آیت الله رییسی دولت را به سمت مردمی شدن، مردمی سازی و نظم انقلابی، حرکت داده است.

وی اعتماد به نیروی مردمی را از دیگر دستاوردهای دو ساله دولت کنونی برشمرد و با بیان اینکه شخص ریاست جمهوری بدون وقفه در حال خدمت به کشور و مردم است، یادآور شد: در این دو سال آیت الله رییسی نشان داد که سیاستمداری است که به هیچ عنوان اهل سیاسی بازی و سیاسی کاری نیست و با صداقت، کرامت و عزتمندی با مردم برخورد کرده و با اقتدار از منافع ملی ایران در سطح بین المللی دفاع می‌کند.

وی ادامه داد: به واقع رئیس دولت سیزدهم برای خدمت به آحاد مردم شب و روز ندارد و بسیاری از مسائل را شخصا پیگیری کرده و در هنگام بروز حوادث مختلف به صورت میدانی حاضر شده و مردم را تنها نمی‌گذارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم بررسی و تحلیل عملکرد دو ساله دولت سیزدهم را از جهات و ابعاد مختلف از سوی صاحب نظران ضروری دانست و اظهار کرد: این بررسی‌ها باید به گونه‌ای انجام شود که زمان و شرایط تحویل دولت از سوی دولت گذشته نیز مورد نظر باشد، چون این دولت هنگامی روی کار آمد که کشور زیر شدیدترین فشارهای آمریکا قرار داشت؛ مسائل منطقه‌ای در اوج حساسیت خود بود، با شیوع شدید کرونا مواجه بودیم، ابرخشکسالی کشور و البته سایر کشورها را در بر گرفته و شرایط بسیار دشوار و پیچیده ای بر نظام بودجه ای کشور حاکم بود.

وی اقتصاد بیمار، ولنگاری‌های فرهنگی و اجتماعی، ته کشیده شدن منابع مالی کشور و ده‌ها عنوان مشکل در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را از شرایطی بیان کرد که دولت سیزدهم در چنین وضعیتی سکان کار را در دست گرفت که هر کدام از این مشکلات می‌توانست هر دولتی را از بین برده و با شکست مواجه کند.

امام جمعه تبریز پرداخت بدهی‌های کلان دولت به بانک مرکزی و تسویه با صندوق‌های بازنشستگی، احیای صادرات نفت به روزانه دو میلیون بشکه، رشد اقتصادی چهار درصدی، شکستن انحصار خودتحریمی، ایجاد حس اعتماد به نفس، خوداقدامی و عزت یابی مردم، تحولات عمیق و بسیار مهم در دیپلماسی خارجی، کاهش نرخ تورم، افزایش تولید، رشد اقتصادی مثبت، کاهش فرارهای مالیاتی، عضویت در سازمان‌های جهانی شانگهای و بریکس، شکل گیری روابط مثبت و سازنده با همسایه ها، سیاست خارجی مقتدرانه در مقابل غرب سرکش، خادم و پاسخگو کردن مسئولان و تصحیح روحیه طلب کاری مدیران از مردم، شکست دادن سیاست به انزوا کشاندن ایران، احیای بسیاری از کارخانه ها و واحدهای تولیدی تعطیل شده و راکد، کاهش نرخ بیکاری، عادلانه سازی نسبی حقوق کارکنان و یارانه‌ها، افزایش تولید خودرو ، توجه به صنایع دفاعی و رونق دادن به کار جهادی را از جمله دستاوردهای بسیار مهم دولت سیزدهم در دو سال گذشته برشمرد.

وی ایجاد تحول و دگرگونی در حوزه دیپلماسی خارجی را از نقاط مثبت و برجسته دولت سیزدهم دانست و با تاکید بر اینکه در این زمینه اقدمات بسیار مهم و تاثیرگذاری در دو سال گذشته صورت گرفته است، گفت: عضویت در دو سازمان جهانی شانگهای و بریکس دستاورد کمی نیست و بدون تردید مزیت‌ها و فواید اقتصادی آن به تدریج مشخص خواهد شد که امیدواریم این نشانه‌ها به زودی در سفره مردم دیده شود.

وی انجام تعداد ۱۹ سفر خارجی توسط شخص رئیس جمهور به کشورهای مختلف جهان در قاره‌های مختلف و متقابلا حضور تعداد ۱۴ نفر از سران کشورهای مختلف در تهران نشانه‌ای واضح از تحرکات سیاست خارجی دولت سیزدهم است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عضویت جمهوری اسلامی ایران در شانگهای و بریکس را نویدبخش شکست تحریم‌های ظالمانه آمریکا ارزیابی کرد و با اشاره به اهمیت این موضوع، ادامه داد: اطمینان دارم نتایج این تحولات در سیاست خارجی در حوزه‌های مختلف مشخص شده و باید گفت که چنین پیمان‌هایی در حقیقت به معنی پایان یکجانبه گرایی در جهان است که مهندسی نوین جهانی را نشان می‌دهد.

آل‌هاشم تقویت و گسترش جبهه مقاومت علیه نظام سلطه، افول غرب و حرکت سرمایه‌ها از غرب به شرق را از جمله مزیت‌های عضویت در مجامع و پیمان‌های منطقه ای و بین المللی بیان کرد که دولت سیزدهم در این زمینه با قدرت وارد شده و مسائل را پیش می‌برد.

وی یادآور شد: تقویت همکاری‌های اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه و همسو، فعال سازی همکاری‌های مختلف با سازمان منطقه‌ای اکو و تلاش برای حضور موثر در معادلات منطقه‌ای و جهانی با تلاش‌ها و تیزبینی شحص رییس دولت سیزدهم حاصل شده که هم گرایی و ایجاد توازن در روابط با کشورهای مختلف از نتایج چنین تلاش‌هایی است.

وی هدایت‌های رهبر معظم انقلاب در توفیق دولت سیزدهم را مورد تاکید قرار داد و گفت: اینکه ریاست جمهوری مطیع اوامر رهبری بوده و خود را فدای خدمت به مردم می‌کند، برای آحاد مردم جای امیدواری و البته خرسندی است، چون انتظاری جز این از سران قوا در نظام اسلامی نیست.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: تعمیق و توسعه شاخص‌های قدرت ملی و بین المللی در چارچوب چندجانبه گرایی جزو دستاوردهای مهم دولت سیزدهم طی دو سال گذشته است که باید از سوی صاحب نظران، استادان دانشگاه و حوزه به دقت مورد ارزیابی و تحلیل و تفسیر قرار بگیرد که باعث تقویت نقش بین المللی جمهوری اسلامی ایران شده است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به قدرت بالفعل و تاثیرگذار منطقه و جهان تبدیل شده است، گفت: بهره مندی از کشورهای بزرگی مثل روسیه و چین در اقتصاد و سیاست جهانی باید مدنظر دولت سیزدهم قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر ضرورت اطلاع رسانی بیشتر از حجم خدمات دولت را تاکید و افزود: رسانه‌ها باید بیش از پیش خدمات دولت را منعکس کنند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه دولت باید کارآمدی و دستاوردهای خود به انحای مختلف و با بهره گیری از رسانه‌ها نشان دهد، اظهار کرد: انتقال این اقدامات به بدنه جامعه باید در دستور کار مدیران رسانه ای قرار بگیرد.

وی ادامه داد: مطمئن هستم با حضور و میدان داری مسئول شورای اطلاع رسانی دولت و رسانه دولت شاهد ایجاد تحولات عمیق تر در این زمینه بوده و به زودی بی خبری و کم خبری آحاد مردم از حجم اقدامات متنوع و مختلف دولت از بین خواهد رفت.

وی همچنین لازمه مقابله با جنگ ترکیبی علیه ایران اسلامی را برخورداری از رسانه‌های قدر داخلی دانست و یادآور شد: باید توجه داشت که هدف از جنگ ترکیبی پیروزی و استقرار صلح نیست، بلکه مهمترین هدف در این عرصه ارایه اطلاعات نادرست و مداخله گری برای تضعیف مشروعیت و موفقیت دولت‌های مستقل است تا از این طریق اعتماد عمومی را تضعیف و از بین ببرند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: در این میان رسانه‌های داخلی باید جبهه‌ای و جهادی عمل کنند و از همه ظرفیت‌های خود برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمنان استفاده کنند، چون در غیر این صورت موفقیتی حاصل نشده و رسانه‌های بیگانه آنچه که دوست دارند را به اذهان عمومی وارد خواهند کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم برنامه ریزی برای عملیات تهاجمی، پرهیز از اقدامات صرفا” تدافعی، ایجاد انسجام در عملیات تهاجمی از طریق ایجاد قرارگاه‌های فرماندهی، آگاهی به مخاطبان، بازنمایی واقعیات و امیدبخشی در کشور به شکل هنرمندانه و صادقانه، حفظ ابتکار عمل در خبررسانی دقیق، بهره مندی از فناوری‌های نوین اطلاعات، حساس کردن مردم و به خصوص نسل جوان به عمق راهبرد دشمن، پرهیز از انتقال ناامیدی به جامعه، ساماندهی شبکه جبهه انقلاب برای جهاد تبیین و روایت امیدبخش از برنامه‌های دولت را جزو عناصر موفقیت رسانه‌ها در تقابل با جنگ ترکیبی دشمنان برشمرد که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها