رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۲۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 4 May

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: جنگل‌های ارسباران (منطقه دیزمار) پرونده مشترک با جمهوری آذربایجان و ۴ کاروانسرای استان به سمت جهانی پیش می‌روند و پایان شهریور در جلسه یونسکو بررسی می شود.

به گزارش تبریزگویا، احمد حمزه‌زاده،  امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باید در استان جاذبه‌های جدید تفریحی در استان ایجاد کرد و قبول داریم که در این مورد در استان ضعیف بوده‌ایم اما یک سری موافقت‌ها شده تا در کنار جاذبه‌های فرهنگی، طبیعی و غیره جاذبه تفریحی ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: تصویرسازی ذهنی در کل دنیا به یک اصل تبدیل شده است؛ اینکه از استان و کشورمان یک تصویر ذهنی بسازیم! یعنی اینکه فقط از نداشته‌هایمان بگوییم هیچ وقت نباید انتظار ایجاد تصویر ذهنی داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت: سال گذشته برای ۲۵ هزار دانش‌آموز تور آشناسازی با میراث فرهنگی برگزار شده و امسال نیز برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین برای دانشجویان غیربومی جدیدالورود هم تور آشناسازی برگزار می‌شود.

مالکیت خانه کلکته‌چی شهرداری تبریز است

حمزه‌زاده گفت: خانه کلکته‌چی به مالکیت خود شهرداری تبریز است، قانون حمایت از بافت‌های تاریخی از سال ۹۸ مصوب شده است و در آن به صراحت اعلام شده است تمام دستگاه‌های دولتی مکلف است تا آثار تاریخی در اختیارش را از محل منابع داخلی خود اعتبار گذاشته و مرمت کنند و  سال گذشته مرمت‌هایی برای این خانه شده است.

نقش رسانه‌ها در تخصیص اعتبار برای مرمت خانه باقرخان 

وی یادآور شد: رسانه‌ها در تخصیص اعتبار برای مرمت خانه باقرخان کمک شایانی کردند؛  ایجاد زیرساخت‌های گردشگری، مرمت آثار تاریخی و تملک خانه باقرخان جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان بود از این‌رو باقرخان به عنوان پروژه مستقیم برای تملک تامین اعتبار شد. 


ثبت ملی ۱۶۳ مسجد آذربایجان‌شرقی

وی ابراز کرد: در استان آذربایجان‌شرقی ۱۶۳ مسجد ثبت ملی وجود دارد و مسجد کبود هم یکی از این مسجدهاست و معتقدیم در تمام این مساجد می‌توان نماز خواند و هیچ مشکلی با بازدید وجود ندارد. مسجد کبود مفروش شده است و نماز در آن خوانده می‌شود.

گازرسانی در بازار تاریخی تبریز

حمزه‌زاده به موضوع گازرسانی بازار تاریخی تبریز گفت: در بازار تاریخی تبریز مغازه‌ای داریم که یک مترمربع است و اصلا استاندارد جهانی این اجازه را نمی‌دهد که گاز بدهیم! کارشناسان وزارتخانه با بررسی بازار در حال بازبینی هستند و در حال حاضر منتظر بسته پیشنهادی مشاورین هستیم که داخل این بسته هم برق، هم گاز و هم موتورخانه مرکزی است.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها