رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۲۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 4 May
  • چهارشنبه 22 شهریور 1402 - 22:22
  • کد خبر : 7386
  • پیشخوان
  • چاپ خبر : اشغال ۹۵ درصدی مراکز اقامتی در آذربایجان شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از اشغال ۹۵ درصدی هتل ها و اماکن اقامتی این استان خبر داد.

به گزارش تبریزگویا، احمد حمزه زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، این میزان اشغال ظرفیت هتل ها در استان و به خصوص شهر تبریز را در مقایسه با سال های گذشته بی مانند خواند و افزود: امسال تاکنون افزون بر ۴۵۰ هزار گردشگر از دورترین نقاط کشور به این استان وارد شده و حداقل برای یک شب اقامت کرده اند.

وی تعداد ورودی گردشگران به آذربایجان شرقی در مدت مشابه سال قبل را ۲۱۰ هزار نفر اعلام و اضافه کرد: از نظر تعداد گردشگران ورودی و اقامت کرده در استان شاهد رشد بالای ۸۰ درصدی در سالجاری هستیم که این آمار منطبق بر برنامه های پیش بینی شده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

حمزه زاده با تاکید بر اینکه ظرفیت های بی بدیل آذربایجان شرقی در حوزه گردشگری باید به صورت حرفه ای و جامع برای مردم کشور و خارج از کشور معرفی و شناسانده شود، یادآور شد: به علت انجام اقدامات تبلیغی و رسانه ای در سال های گذشته شاهد رشد حضور گردشگران داخلی و خارجی در منطقه هستیم و این روند باید با قدرت و انسجام بیشتری تداوم یابد.

وی آمارهای ارایه شده از سوی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره جضور گردشگران را منطبق بر استانداردهای رایج دانست و یادآور شد: این آمارها شامل گردشگرانی می شود که به مدت حداقل یک شب در شهرها و مناطق مختلف استان اقامت کرده اند.

حمزه زاده ادامه داد: در آمارهای ارایه شده توسط میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به هیچ عنوان تردد خودروها در جاده های مواصلاتی لحاظ نشده و نمی شود.

وی تنوع اماکن گردشگری و برخورداری از چهار هزار اثر و بنای تاریخی که تاکنون ۲ هزار و ۲۶ مورد از آنها در فهرست آثار ملی ثبت شده است را مزیت و ظرفیت بسیار بزرگ و مهم برای توسعه صنعت گردشگری آذربایجان شرقی دانست که بهره مندی از این مزیت ها می تواند منجر به توسعه گردشگری آذربایجان شرقی شود.

حمزه زاده وجود خانه های تاریخی و قدیمی و تبدیل تعدادی از آنها به هتل بوتیک را یکی جاذبه های مهم و اثرگذار توسعه صنعت گردشگری در کلانشهر تبریز دانست و یادآور شد: هر چند در این زمینه گام های اولیه برداشته شده است و تعداد قلیلی از خانه های قدیمی مثل خانه سرخه ای تبدیل به هتل بوتیک شده است که قصد داریم روند موجود را تسریع و افزایش دهیم.

وی از استقبال سرمایه گذاران برای واگذاری خانه های قدیمی به منظور تبدیل به هتل بوتیک در تبریز خبر داد و گفت: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهایت همکاری و مساعدت های لازم را برای واگذاری خانه های قدیمی انجام می دهد.

حمزه زاده با اشاره به اینکه در ۲ سال گذشته تعداد ۲۲۷ فقره مجوز سرمایه گذاری در حوزه گردشگری آذربایجان شرقی صادر شده است، اظهار کرد: سرمایه گذاری پیش بینی شده برای این تعداد طرح ۱۹۰ هزار میلیارد ریال بوده و اشتغال زایی آن نیز ۱۰ هزار نفر تعریف شده است.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها