رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 10 خبر


  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 28 April
  • چهارشنبه 22 شهریور 1402 - 22:24
  • کد خبر : 7389
  • پیشخوان
  • چاپ خبر : استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت استفاده بهینه از منابع آب و خاک تاکید کرد

استاندار آذربایجان شرقی بر جذب سرمایه‌گذاری و استفاده از فناوری‌های دانش‌بنیان به منظور استفاده بهینه از منابع آب و خاک تاکید کرد.

به گزارش تبریزگویا، «عابدین خرّم» روز چهارشنبه در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی و شرکت هواپیمایی ماهان درخصوص مدیریت بهره‌برداری و نگهداری از سد و شبکه ارسباران، گفت: این تفاهم‌نامه با مراعات قانون و مقررات و مسائل اجتماعی و حق و حقوق شهروندان بومی انعقاد می‌شود و باید از رهگذر اجرای آن، الگوسازی صحیحی در خصوص استفاده مناسب و بهینه از منابع آب و خاک صورت گیرد.

وی با تاکید بر الگوسازی برای استفاده بهینه از منابع آب و خاک و جذب سرمایه‌گذاری و استفاده از فناوری‌های نو و دانش‌بنیان در این زمینه، گفت: ساکنان بومی مناطق باید از ثمرات طرح‌های دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری در این حوزه بهره‌مند شوند و نتایج مثبت آن را در افزایش بهره‌وری تولید و درآمد حاصل از اجرای این طرح‌ها لمس کنند.

وی با بیان اینکه اگر مردم نتایج مثبت این اقدامت را شاهد باشند، از توسعه آن در منطقه استقبال خواهند کرد، افزود: باید در هر جای استان که زمین حاصلخیز و آب مناسب وجود دارد، با آموزش روش‌های نوین کشاورزی به مردم محلی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، مدیران باتجربه و شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای مردمی کردن اقتصاد کشاورزی گام‌های اساسی برداریم.

خرّم با ابراز تاسف از مغفول ماندن بخش کشاورزی در آذربایجان شرقی، افزود: کشاورزی یکی از بخش های مهم اقتصادی استان است که می‌توان با توانمندسازی فعالان این حوزه از هدررفت آب، فرسایش خاک و تولید محصولات بی‌کیفیت جلوگیری کرده و بهره‌وری را افزایش داد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به سوابق شرکت هواپیمایی ماهان در حوزه سرمایه‌گذاری، بر اجرای مفاد تفاهم‌نامه این شرکت با شرکت آب منطقه‌ای استان تاکید کرد و گفت: هر کاری که بخش خصوصی موفق و قابل اعتماد در حوزه سرمایه‌گذاری انجام دهد، مدیریت استان نیز با نگاه حمایتی و هم‌افزایی در کنار آن خواهد بود.

گفتنی است براساس تفاهم‌نامه منعقدشده، مدیریت بهره‌برداری و نگهداری سد و شبکه ارسباران و تاسیسات وابسته آن با هدف افزایش بهره‌وری و ایجاد سایت گردشگری، از شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی به شرکت هواپیمایی ماهان واگذار می‌شود.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها