رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش:

تقویت سخت افزاری و نرم افزاری آموزش و پرورش مورد توجه دولت است

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: دولت سیزدهم توجه ویژه سخت افزاری و نرم افزاری به نظام تعلیم و تربیت دارد و در این راستا اقدامات بسیار مهمی در حال انجام است.

به گزارش تبریزگویا، احمد محمودزاده روز شنبه در مراسم شروع سال تحصیلی جدید در تبریز، افزود: تهیه و تدوین سند تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش از جمله این اقدامات است که با جدیت و حساسیت خاصی از سوی وزارتخانه دنبال می شود.

وی آماده سازی مدارس قوی برای ایران قوی را یکی از مولفه های مهم و محوری سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش بیان و اظهار کرد: تحقق این امر نیازمند برنامه ریزی های مدون و تلاش شبانه روزی فرهنگیان و رسالتی خطیر بر عهده تمام دانش آموزان است.

محمودزاده مسئولیت پذیری را لازمه تحقق شعار امسال وزارت آموزش و پرورش مبنی بر ” ایران قوی مدارس قوی” دانست و ادامه داد: باید توجه داشت که تربیت متوازن و دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی جز با تهذیب نفس، کسب علم و مهارت های کارآفرین میسر نمی شود.

وی از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان بسترساز و زمینه ساز ایجاد اشتغال در کشور یاد کرد و افزود: نظام تعلیم و تربیت کشور باید همزمان با علم و دانش به موضوع مهم و محوری مهارت آموزی نیز توجه ویژه ای داشته باشد تا اهداف مورد نظر در سند و نیز بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی عملیاتی شود.

محمودزاده هویت دینی و ملی را از رویکردهای مهم آموزش و پرورش در تربیت نسل جدید و آینده کشور خواند و با تاکید بر اینکه در این راستا باید تمام ارگان ها و نهادهای علمی و فرهنگی یاری رسان آموزش و پرورش باشند، گفت: تقویت هویت دینی و ملی باعث عزت و سعادت آینده کشور است.

وی از مدارس به عنوان خط مقدم استمرار انقلاب اسلامی یاد کرد و یادآور شد: بر این مبنا تربیت دانش آموزان تراز انقلاب اسلامی نیازمند اهتمام و توجه خاص معلمان است.

محمودزاده آموزش و پرورش را مهمترین و بزرگترین نهاد فرهنگی و علمی هر کشوری دانست که محل تربیت نیروهای انسانی آینده در حوزه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است و باید به اندازه همین تاثیرگذاری مورد توجه باشد.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها