رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۲۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 7 May
  • پنجشنبه 20 مهر 1402 - 18:11
  • کد خبر : 7957
  • پیشخوان
  • چاپ خبر : آغاز بهره برداری عملیاتی از طرح توسعۀ بیمارستان فجر تبریز

با حضور سرپرست معاونت سلامت شرکت متد به عنوان بازوی بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران و با برگزاری آیینی، بهره برداری از طرح توسعۀ بیمارستان تخصصی اعصاب و روان فجر آغاز شد.

به گزارش تبریزگویا، در این مراسم که در سالن اجتماعات بیمارستان فجر به انجام رسید، بخش دوم مردان این بیمارستان با ظرفیت ۴۴ تختِ بستری مورد بهره برداریِ عملیاتی قرار گرفت و پذیرش جانبازانِ گرانقدرِ اعصاب و روان و البته دیگر بیماران آذربایجان شرقی و منطقه در این بخش شروع شد.

در کنار بهره برداری عملیاتی از این بخشِ نوبنیاد، بخش روان درمانیِ بیمارستان فجر نیز افتتاح شد، ضمن اینکه دستگاه‌ها و تجهیزات جدیدِ خریداری و نصب شده مانند ماشین آلات عفونی شویی و لندری، اکوکاردیوگرافی، تست ورزش، ونتیلاتور پرتابل، مانیتورهای سانترال مرکزی و مانیتورهای علائم حیاتی، الکتروکاردیوگراف، الکترو شوک و … در مدار سرویس دهی قرار گرفتند.

برای ایجاد بخش‌های مورد اشاره و همچنین تجهیز بیمارستان به دستگاه‌ها و ماشین آلات مزبور، جمعاً به میزان ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که بخش قابل توجهی از آن از محل بودجۀ مصوب نخستین دور سفر استانی رئیس جمهور به آذربایجان شرقی تأمین شده است.

بیمارستان تخصصی اعصاب و روان فجر وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران و ارائه دهنده خدمات درمانی اورژانس‌، بستری روانپزشکی، خدمات سرپایی، درمانگاه تخصصی و خدمات درمانیِ دیگرِ مرتبط با جانبازان عزیز و سایر بیماران اعصاب و روان استان و منطقه است که در بلوار استاد شهریار، خیابان گلکار، خیابان ترافیک، روبروی اداره برق و جنب پارک مینیاتور تبریز واقع است.

افزایش سطح خدمات رسانی به جانبازان عزیز

دکتر «حجت شجاعی» رئیس بیمارستان تخصصی اعصاب و روان فجر تبریز در این آئین با خیرمقدم گویی به مهمانان و قدردانی از تعامل دستگاه‌های مختلف اداری استان بابت به ثمر نشستن طرح توسعۀ این بیمارستان تاکید کرد: بهره برداریِ عملیاتیِ امروز سطح کمّی و کیفیِ ارائۀ خدمات به جانبازان عزیز و دیگر بیماران را ارتقا، و میزان رضایتمندی ایشان را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه قبل از تصدی ریاست بیمارستان فجر در اسفند سال گذشته، از حدود ۱۰ سال پیش افتخار همکاری با این بیمارستان در قالب روانپزشک را داشته ام، گفت: اولین بار که به صورت غیررسمی پیشنهاد تصدّی ریاست بیمارستان داده شد، زمان خواستم تا وقت کافی برای فکر کردن دقیق داشته باشم چون خدمتگزاری به جانبازان عزیز و خانواده‌های ایثارگران افتخار بزرگی است و می‌خواستم ببینم آیا می‌توانم در این مسئولیت خطیر، مفید و مؤثر ظاهر شوم یا خیر، و امروز خوشحالم که بعد از ۷ ماه از قبول این مسئولیت، شاهد بهره برداریِ عملیاتی از طرح توسعه بیمارستان فجر هستیم که دستاوردی ارزشمند است.

وی بهبود خدمات درمانی به جامعۀ معزّز ایثارگری را دستور کارِ همیشگیِ بیمارستان فجر تبریز عنوان و اظهار کرد: امیدوارم با عملیاتی شدن برنامه‌های تعریف شده و حرکت در مسیر مطلوب شدن خدمات درمانیِ این بیمارستان، رضایتمندی حداکثری جانبازان و خانواده‌های ایثارگران حاصل شود.

قداست بیمارستان فجر تبریزسرپرست معاونت سلامت شرکت متد هم در این آئین با بیان اینکه جانبازان عزیز فراتر از انسان‌های معمولی هستند، تاکید کرد: بیمارستان فجر نیز به واسطۀ حضور این عزیزان فراتر از یک بیمارستان معمولی و مکانی قدسی است.دکتر «مهدی شادنوش» با بیان اینکه جانبازانِ بستری در این بیمارستان نیازی به عیادت مسئولان ندارند، گفت: در عوض، ما مسئولان و البته آحاد مردم محتاج حضور در چنین مکانی هستم چون می‌توانیم از رهگذر این حضور روح خود را پالایش کرده و اگر دچار روزمرگی گشته و چشم و گوش‌هایمان بسته شده است، وجود نازنین ایثارگرانی را زیارت کنیم که در بهترین سال‌های زندگی خود به نبرد دشمن رفته و با ایثار، فداکاری و از جان گذشتگی، امنیت و آرامش را برایمان به ارمغان آورده اند.

وی با قدردانی از ریاست بیمارستان فجر تبریز بابت تلاش‌های هفت ماه گذشتۀ او و تدارکِ باشکوه آئین بهره برداریِ عملیاتی از طرح توسعۀ این بیمارستان عنوان کرد: حقیقتاً در بازدید امروز، تحت تأثیر بیمارستان فجر تبریز و نحوۀ خدمات دهی در این بیمارستان قرار گرفتم چراکه علاوه بر پاکیزگی و همچنین انضباط حاکم بر مجموعه، پرسنل بیمارستان نیز با همدلیِ مثال زدنی مشغول ارائه خدمات به جانبازان عزیز بودند و این مایۀ خوشحالی است.

وی به حضور گرم مسئولان تبریز و آذربایجان شرقی در این آئین اشاره کرد و افزود: این حضور، دلگرمی مان را دوچندان می‌کند و می‌توانیم با افتخار بگوییم که از امروز ظرفیت تخت‌های بیمارستان فجر تبریز تقریباً دو برابر شده و زیرساخت‌ها برای پذیرش جانبازان اعصاب و روان و دیگر بیماران کاملاً مهیاست.

دکتر شادنوش با ابراز این عقیده که بیشترین مشکلات جامعه، نه مادّی که مدیریتی است، از مدیریت دکتر شجاعی در ادارۀ بیمارستان فجر تبریز تمجید و تاکید کرد: با حضور فرد توانمند و دلسوزی مانند دکتر شجاعی و جمع کردن یک تیم خوب، در مدت کوتاه، بیمارستان فجر متحول شده و موافقت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با پذیرش بیمار در تخت‌های جدیدِ ایجاد شده نشان می‌دهد که ایشان به خوبی توانسته اند اعتماد دستگاه نظارتی را جلب کنند که امیدواریم این گام‌ها با صلابت بیشتر ادامه داشته باشد.

سرپرست معاونت سلامت شرکت متد به مشکلات فرا روی توسعۀ تخت‌های روانپزشکی در سطح کشور اشاره کرد و با تشریح چرایی عدم رغبت بیمارستان‌ها به ایجاد این تخت‌ها افزود: بیمارستان روانپزشکی فجر تبریز از دارا بودن بودجه خاصی که عموماً همۀ بیمارستان‌ها از آن بهره مند هستند، محروم است و باید از محل کارکرد خود و پشتیبانی بیمه‌ها اموراتش را بگذراند.

وی افزود: این در حالیست که اگر در ارزشیابی‌های دانشگاه علوم پزشکی، درجۀ این بیمارستان ارتقا یابد، دست بیمه‌ها در پشتیبانیِ قوی‌تر فراهم می‌شود و همینجا درخواست می‌کنم مطالبۀ تسهیل در ارتقای درجۀ بیمارستان فجر تبریز مورد اجابت دانشگاه علوم پزشکی تبریز قرار گیرد.

دکتر شادنوش همچنین با اشاره به پیگیری‌های شرکت متد جهت برون رفتِ بیمارستان‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران سراسر کشور از بند مشکلات مربوط به نقل و انتقال اسناد زمین این بیمارستان‌ها، خواستار همکاری بیشتر دستگاه‌های اداری استان از جمله استانداری آذربایجان شرقی برای سرعت گرفتن تشریفات اداری این نقل و انتقالات و رفع موانع احتمالی در این خصوص شد.

اعلام آمادگی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای همکاری با بیمارستان فجر

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم در این آئین با ابراز خرسندی از آغاز بهره برداری عملیاتی از طرح توسعۀ بیمارستان فجر تبریز اعلام کرد: مجموعۀ دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای تعمیق همکاری‌ها با این بیمارستان آمادگی کامل دارد و تحقق مطالبات مسئولان این بیمارستان ئ شرکت متد را به خاطر خدمت رسانی آنان به ایثارگران عزیز تکلیف خود می‌داند.

دکتر «جواد احمدیان» گفت: ارتقای درجۀ بیمارستان فجر تبریز در جریانِ نوبت بعدیِ ارزشیابی بیمارستان‌های استان که حدود یک سال و نیمِ دیگر صورت خواهد گرفت، دور از دسترس نیست و دانشگاه علوم پزشکی تبریز با هدف تعالی بخشی خدمت رسانیِ درمانی به جامعۀ معزّز ایثارگری، در این زمینه از انجام هر گونه مساعدتی که مقدور باشد، دریغ نخواهد کرد.

وی با جهادی خواندن اقدامات صورت گرفته طی ۷ ماه گذشته برای توسعۀ عملیاتی بیمارستان فجر تبریز افزود: از آقای دکتر شجاعی، رئیس محترم این بیمارستان تشکر می‌کنم که با تلاش‌های بی وقفه، زمینۀ افزایش سطح خدمات و ارتقای سطح سلامت جانبازان عزیز را فراهم کردند و اطمینان می‌دهم که در طرح‌های دیگر توسعۀ این بیمارستان، دانشگاه علوم پزشکی تبریز را در کنار خود خواهند دید.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها