رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • سه شنبه 25 مهر 1402 - 09:34
  • کد خبر : 8059
  • پیشخوان
  • چاپ خبر : تشریح جزئیات برگزاری کنسرت «هفت شهر عشق» در تبریز| ضرورت توجه مسئولان به موسیقی آذربایجانی

ناصر عطاپور، خواننده و سرپرست گروه موغام گفت: کنسرت هفت شهر عشق ۲۷ مهرماه در سالن همایش های بین المللی خاوران تبریز برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تبریزگویا، ناصر عطاپور در جمع خبرنگاران در خصوص کنسرت «هفت شهر عشق» گفت: شاهد استقبال بالای مردم از کنسرت آذربایجانی «هفت شهر عشق» بودیم به طوری که در همان نخستین ساعات آغاز بلیط فروشی تمامی بلیت ها به فروش رفت.

عطاپور این خصوص گفت: امیدوارم نهادهای متولی حوزه فرهنگ و هنر همچون اداره ارشاد و شهرداری بیش از گذشته به موسیقی اصیل آذربایجانی توجه کنند. استعدادهای خوبی داریم که باید از آنها حمایت شود. امیدوارم دبیرخانه جشنواره موسیقی موغام مجدد در شهرداری تبریز فعال شود.

وی از برخورد سلیقه ای مسئولان امر حوزه فرهنگ و هنر با برگزاری کنسرت های آذربایجانی خبر داد و گفت: غزل های فضولی که در این کنسرت اجرا می شود می تواند بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه امروز را حل کند چراکه این اشعار در خصوص مدینه فاضله است.

عطاپور گفت: موسیقی پاپ هنجارشکن بوده و باعث ترویج خشونت بین جوانان و نوجوانان می شود، تفکر سالم در این کنسرت ها ایجاد نمی شود چراکه شور و حال و اشعار کنسرت همراه با خشونت است.

عطاپور با بیان اینکه بعداز ۱۲ سال تدریس موسیقی موغام امسال تصمیم گرفتم که به خاطر خواست و مطالبه مردم کنسرت آذربایجانی موسیقی موغام را برگزار کنم، ادامه داد: موسیقی موغام هفت دستگاه دارد که هر پنج ماه یکبار، یک دستگاه به روی صحنه خواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه در این کنسرت نگاه ویژه ای به جوانان داشته ایم، افزود: کنسرت «هفت شهر عشق» با کمک شش نفر خانم و پنج نفر آقا برگزار می شود. این کنسرت کاری متفاوت از گروه موغام است. برای اولین بار است که موسیقی موغام به این شکل قرار است روی صحنه رود. امیدواریم شبی بیاد ماندنی را در کنار مردم عزیز تجربه کنیم. کنسرت دومین شهر عشق نیز قرار است در اسفندماه به روی صحنه برود.

عطاپور با اشاره به اینکه قرار بود این کنسرت هم در تبریز و هم در تهران اجرا شود، ادامه داد: متاسفانه مجوزهای لازم برای اجرای تهران اخذ نشد. همچنین مجوز انجام حرکات فرم نیز روی صحنه گرفته شده بود که در دقیقه ۹۰ مجوز اجرای حرکات فرم نیز لغو شد.

این خواننده مطرح کشورمان با تاکید بر اینکه امیدوارم دیگر همکاران فعال در موسیقی موغام نیز اقدام به برگزاری کنسرت کنند، گفت: غرل های فضولی در این کنسرت به شکل تصنیف و آواز اجرا می شود.

وی به سختی های گروهش برای تمرین نیز اشاره کرد که گروه ما مجبور می شود تمرینات را در مکان های مختلف و آموزشگاه انجام دهد که سختی های فراوانی دارد.

عطاپور بر ضرورت توجه مسئولان به موسیقی آذربایجانی تاکید کرد و ابراز داشت: امیدوارم مسئولان با دل باز به پروژه های فرهنگی نگاه کنند.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها