رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • سه شنبه 25 مهر 1402 - 21:00
  • کد خبر : 8071
  • پیشخوان
  • چاپ خبر : ۲۳ هزار واحد مسکن ملی شهر جدید سهند در حال ساخت است

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند گفت: در زمان کنونی ۲۳ هزار واحد مسکن ملی به ارزش بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد ریال در این شهر در حال اجراست.

به گزارش تبریزگویا، فرهاد سعیدی، روز سه شنبه در بازدید خبرنگاران و اصحاب رسانه از طرح های نهضت ملی مسکن شهر جدید سهند اظهار کرد: از این تعداد سه هزار و ۴۰۰ واحد خودمالک، ۲ هزار واحد طرح های نیروهای مسلح و بقیه از سوی سازندگان شرکت عمران شهر جدید سهند اجرا می شود.

وی با بیان اینکه متوسط پیشرفت طرح های نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند حدود ۵۰ درصد است، اظهار کرد: تلاش می شود همزمان با دهه مبارک فجر یک هزار و ۲۰۰ واحد از این مسکن ها تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند گفت: برای اجرای این طرح ها تاکنون شرکت عمران شهر جدید سهند به نمایندگی از دولت سیزدهم به ارزش ۸۰ هزار میلیارد ریال زمین تامین کرده است.

سعیدی، با بیان اینکه اجرای ۹ هزار واحد مسکن ملی نیز از برنامه های آینده این شرکت است، ادامه داد: در کنار اجرای طرح نهضت ملی مسکن، طرح های مسکن مهر نیز اجرا شده و در اجرای این طرح از کارهای روبنایی در این شهر غفلت شده است.

وی با اشاره به کمبود طرح های روبنایی در این شهر، یادآور شد: اکنون بیش از ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال طرح در بخش های مختلف از جمله مسکن ملی و ایجاد زیرساخت های روبنایی و زیربنایی در شهر جدید سهند اجرا می شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند گفت: بیش از ۸۰ درصد از طرح های این شهر در ۱۱ ماه گذشته و در مدیریت جدید این شرکت اجرا شده و تلاش می شود این طرح ها هر چه زودتر تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد.

سعیدی با تاکید بر اینکه بر پروژه های طرح نهضت ملی مسکن در لایه های مختلف نظارت می شود، افزود: در اجرای این پروژه ها از پیمانکاران دارای صلاحیت استفاده شده و مورد ارزیابی کیفی قرار گرفته اند و علاوه بر آن از طریق سازمان نظام مهندسی آذربایجان شرقی، مهندسان ناظر شرکت عمران شهر جدید سهند و عوامل این شرکت به عنوان مدیران طرح ها از صفر تا ۱۰۰ پروژه ها مورد نظارت قرار می گیرد.

وی یادآور شد: در سایه این نظارت ها، طرح های نهضت ملی مسکن شهر جدید سهند از لحاظ کیفیت در بین شهرهای جدید کشور بی نظیر بوده و از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه های مسکن ملی منوط به تامین آورده شخصی افراد است، گفت: هم اکنون حدود ۳۰ درصد از متقاضیان حداقل آورده شخصی شامل قسط اول یا دوم را واریز کرده اند.

سعیدی ادامه داد: این آورده افراد نهایت هزینه ها و مجوزهای اولیه اجرای پروژه را تامین می کند و عدم پیشرفت طرح موجب عدم اختصاص وام بانکی برای پروژه و اجحاف در حق سایر افرادی که آورده شخصی خود را به موقع پرداخت کرده اند، می شود.

وی اظهار کرد: هر یک از متقاضیان دریافت مسکن ملی که آرده شخصی خود را دیر واریز کنند، متضرر خواهند شد بنابراین برای جلوگیری از آن باید به هر شکلی که می توانند، آورده خود را به موقع واریز کنند در غیر این صورت در مرحله اول از پروژه جابجا شده و اگر دوباره به تعهد خود عمل نکنند، از پروژه حذف می شوند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند با اشاره به امضای تفاهم نامه با دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گفت: شرکت عمران شهر جدید سهند برای خدمت رسانی به ساکنان این شهر و استفاده آنان از خدمات درمانی، مجوز احداث بیمارستان ۳۲ تختخوابی را اخذ کرده بود که در ادامه مراحل، این بیمارستان به ۶۴ تختخوابی تبدیل شد.

سعیدی، با بیان اینکه برای احداث این بیمارستان ۲ هزار میلیارد ریال هزینه پیش بینی شده بود، افزود: با اعلام امادگی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای احداث بیمارستان در این شهر، تفاهم نامه ساخت بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی به امضا رسید.

وی یادآور شد: بر اساس این تفاهم نامه شرکت عمران شهر جدید سهند به ارزش حدود پنج هزار میلیارد ریال در بخش تامین زمین و منابع خود در ساخت این بیمارستان مشارکت خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند گفت: این بیمارستان دارای امکانات کامل و به روز خواهد شد و می تواند در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه در قالب پدافند غیرعامل و مدیریت بحران به شهر تبریز خدمات درمانی ارایه کند.

سعیدی، ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه، مقرر شده بر اساس زمانبندی در ۲ سال اولیه بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی احداث و در ۲ سال بعدی نیز در قالب طرح توسعه ۱۵۰ تخت بیمارستانی نیز به ان افزوده شود.

باغ علم و فرهنگ در زمینی به مساحت ۱۶.۵ هکتار در شهر جدید سهند احداث می شود

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند با اشاره به اینکه پروژه باغ علم و فرهنگ در زمینی به مساحت ۱۶.۵ هکتار در این شهر طراحی شده و احداث می شود، گفت: هم اکنون مطالعات فاز اول این پروژه تمام شده و مطالعات فاز دوم آن در حال انجام است.

سعیدی، افزود: این پروژه با زیربنای ۱۲ هزار مترمربع برای ارایه خدمات به ساکنان این شهر در قالب مسوولیت های اجتماعی احداث می شود.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها