رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه هرکسی یک ذره وجدان داشته باشد در مقابل جنایات ۱۱ روز گذشته رژیم صهیونیستی به ویژه بمباران بیمارستان غزه جانش به دردآمده است، گفت: گویا خود رژیم صهیونیستی دست جنبانده و می‌خواهد زودتر به اضمحلال برسد.

به گزارش تبریزگویا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در راهپیمایی خودجوش مردم تبریز در حمایت از مردم مظلوم غزه اظهار کرد: إِنّا فَتَحْنا لَکَ فَتْحاً مُبِیناً؛ قدرت اسلامی همین است که همه را کنار هم می‌آورد؛ امروز همه در اقصی نقاط کشور علیه رژیم صهیونیست راهپیمایی کردند و چه حرکت زیبایی که من در این تجمع می‌بینم، برادران جمهوری آذربایجان و ترکیه در کنار مردم تبریز آمدند و به این جنایت‌های رژیم اشغالگر اعتراض می‌کنند. 

وی با بیان اینکه جامعه اسلامی و هر کسی که وجدان دارد در مقابل این جریانات که در ۱۱ روز اتفاق افتاده است مخصوصا این بمباران بیمارستان؛ اعتراض دارد و دلش به درد آمده است، گفت: امروز علیه رژیم کودک‌کش حرکت کرده و این اعتراض راه افتاده است. 

نماینده ولی‌فقیه در استان بیان کرد: به حول و قوه الهی و طبق فرمایش رهبری مبنی بر اینکه ما تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام اسرائیل نخواهیم داشت، گویا خود رژیم صهیونیستی دست جنبانده و می‌خواهد زودتر به اضمحلال برسد. 

وی ابراز داشت: در ۱۱ روز گذشته گروه‌های فلسطینی با عملیات طوفان الاقصی انتقام سختی از صهیونیست‌ها گرفتند و دیگر پرونده فلسطین سمت و‌ سویی دیگر به خود گرفته است.

بی‌نظیر بودن عملیات طوفان الاقصی   

امام جمعه تبریز با اشاره بر ابعاد مختلف عملیات طوفان الاقصی، گفت: این عملیات در ۶۰ سال گذشته بی‌سابقه بود، این عملیات در عمق، پیش‌روی زمینی، تصرف سرزمین، گرفتن تلفات بالا از اشغالگران، اسارت گرفتن صدها صهیونیست‌ قطعا بی‌نظیر است و نشان از قدرت جبهه مقاومت دارد. 

وی افزود: برای تدارک و اجرای چنین عملیاتی نیاز به یک دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی قوی بوده است که توانسته سیستم اطلاعاتی اسرائیل را نابود کند. 

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: ائتلاف راست افراطی، محافل سیاسی داخل اسرائیل و کارشناسان و سیاسیون عربی نسبت به افزایش رویکردهای افراطی و توسعه خشونت در سرزمین‌های اشغالی هشدار داده بودند اما سران جریان‌های افراطی درون کابینه ضمن بی‌توجهی به اثرات تخریبی و نابودکننده افراطی‌گری دست به اقدامی علیه فلسطینیان زدند. 

وی ادامه داد: هتک حرمت مسجد الاقصی، اهانت به بانوان فلسطینی، ایجاد محدودیت‌های شدید علیه فلسطین، تداوم آزار و دستگیری و‌ شکنجه مردم مظلوم از  جریان شنیعی بود که جریان افراط‌گر مذهبی انجام داد. 

امام جمعه تبریز اذعان داشت: رفتارهای جاه‌طلب نتانیاهو به ویژه در موضوع لایحه اصلاحات قضایی که یک رفتار شخصی برای فرار مجازات قانونی فسادهای خود و خانواده‌اش بود البته افزایش چنددستگی در جامعه غیرمنسجم چندباره و متزلزل صهیونیستی را به دنبال خواهد داشت. 

وی با تاکید بر اینکه بروز تجمع و راهپیمایی گسترده طی ماه‌های اخیر شرایط سیاسی و اجتماعی کاملا ناپایدار بر این رژیم تحمیل کرد که حتی موجب ایجاد چنددستگی در بخش‌های امنیتی و نظامی و اطلاعاتی این رژیم شد، گفت: عملیات مقاومت پاسخی کاملا مشروع ، حساب شده، قدرتمند و امیدآفرین به ساختار رژیم صهیونیستی بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان یادآور شد:  گرچه صهیونیست‌ها  خشونت افراط‌گرایی و تضییع حقوق فلسطینیان را سرلوحه کارهای خود قرار داده است اما از نظر سیاسی و اجتماعی بیش از هر زمانی ضعیف شده است. 

صهیونیست‌ها در شرایط انفعال

وی ادامه داد: این عملیات از دو بعد تاثیرگذاری بیشتری روی نیروهای امنیتی نظامی رژیم صهیونیست همچنین کشورهای مدعی طرح نابودی فلسطین برای عادی‌سازی و روابط‌شان با تل‌آویو  داشت؛ توضیح داد: نیروهای نظامی و اطلاعاتی همچنین هواداران سیاسی رژیم که تاکنون همواره در جنایت، زورگویی و کشتار دست برتر داشتند، اکنون پس از مشاهده سرنوشت فرماندهان و هم قطاران خود روحیه لازم برای تدوام مسیر گذشته را نخواهند داشت. 

آل‌هاشم متذکر شد: در شرایط انفعالی این‌ها روحیه خود را از  دست خواهند داد و کشورهایی که رژیم صهیونیستی را بازیگر قدرتمند و تاثیرگذار در معادلات سیاسی منطقه می‌دانستند و تمایل به عادی سازی روابط خود داشتند، ضمن آنکه مجبور به بازبینی محاسبات قبلی شدند، با فشار بیشتر افکار عمومی، خودداری  از گام نهادن در این مسیر را اعلام کردند. 

وی یادآور شد: قطعا رژیمی که خود را در سراشیبی زوال قرار داده است به مصداق شرط بستن روی اسب بازنده است. 

نماینده ولی فقیه در استان اذعان داشت: قطع آب و گاز و برق در غزه و حملات کور به مناطق مسکونی مخصوصا حرکت دیشب و امروز رژیم اشغالگر به بیمارستان و کشته شدن هزاران نفر از کودکان،  زنان و مردان در بیمارستان، این شکست مفتضحانه آنها را در مقابل حماس روشن‌تر خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در حمله حماس با عنوان طوفان الاقصی می‌بینیم که عده‌ای نادان می‌خواهند اتفاقات را به ایران نسبت دهند که البته برای کم‌کردن حجم شکست ارتش اسرائیل در مقابل جوانمردان نظام است که به قول رهبر معظم انقلاب این کار خود فلسطینی‌هاست و ما هم بوسه بر بازوان رزمندگان می‌زنیم.  

امام جمعه تبریز گفت: لحظه به لحظه به میزان وحشی‌گری صهیونیست در نوار غزه افزوده می‌شود و اشغالگران صهیونیست بیمارستان را اینگونه بمباران می‌کنند. 

وی ادامه داد: سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفته بیش از یک‌هزار نفر که تعداد زیادی کودک و زن مظلوم به بیمارستان غزه رفته بودند، شهید شدند؛  اخبار غیررسمی تعداد شهدای بمباران غزه را بیش از یک هزار و نود نفر اعلام کرده است. 

آل‌هاشم گفت: دیگر بیمارستان غزه و البته تنها بیمارستان باقیمانده رسما به خاموشی رفت و برق آن به طور کامل قطع شد و صدها بیمار و مجروح جنگی و هزاران فرد نیازمند دیگر هیچ دسترسی به درمان ندارند. 

وی افزود: برخی از رسانه‌های فلسطینی از شهادت رسیدن جمعی از خانواده آقای اسماعیل هنیه را هم اعلام کردند. 

آل‌هاشم گفت: افراد حامی صهیونیست در فضای مجازی جنگ روانی مفصل علیه این جریان راه انداخته بودند و مدعی بودند که خانواده اسماعیل هنیه در خارج از غزه هستند ولی الان با شهادت آنها ما شاهد این جنایت هستیم. 

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها