رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 7 خبر


  • سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۲۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 30 April
  • پنجشنبه 27 مهر 1402 - 21:23
  • کد خبر : 8161
  • پیشخوان
  • چاپ خبر : جبهه مردمی مبارزه با فساد در جامعه باید گسترش یابد
دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی:

جبهه مردمی مبارزه با فساد در جامعه باید گسترش یابد

دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی با تاکید بر ایجاد روحیه فسادستیزی در جامعه، گفت: باید جبهه مردمی مبارزه با فساد در کشور توسعه و گسترش یابد.

به گزارش تبریزگویا، «داوود گودرزی»، روز پنجشنبه در نخستین همایش مبارزه با مفاسد اقتصادی شمالغرب کشور در سالن اجتماعات فرمانداری تبریز، افزود: در قالب اجرای این برنامه، تلاش می شود کسانی که دوست دارند در کشور فساد نباشد و در دستگاه ها، صنوف و اقشار مختلف فعالیت می کنند، در کنار هم جمع شوند تا با یک برنامه منسجم و با هوشمندی جلوی گسترش فساد را بگیرند.

وی با بیان اینکه باید روز به روز برای کاهش فساد در جامعه تلاش کرد، اظهار کرد: در این راستا باید به کمک مسوولانی رفت که می خواهند با فساد مبارزه کنند و در جریان این موضوع، اگر مسوولی هم فاسد است باید با آن برخورد کرد.

دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به خاصیت سرایت فساد در جامعه گفت: در زمان کنونی گسترش فساد در جامعه به معضل تبدیل شده و با توجه به اینکه با آن خوب برخورد نشده این معضل در جامعه گسترش یافته و در صورت عدم مبارزه با آن همچنان به گسترش خود ادامه می دهد.

گودرزی، با تاکید بر اینکه با راه اندازی جبهه مردمی مبارزه با فساد در کنار مسوولان سالم و دلسوز قرار می گیریم، ادامه داد: بر این اساس اول باید فساد را متوقف کرد و بعد آن را در جامعه کاهش داد و برای تحقق آن نیازمند گفتمان سازی و جریان سازی هستم.

وی یادآور شد: اینکه فساد چگونه شکل می گیرد، گلوگاه ها تولید فساد کجاست، چگونه می توان با آن مبارزه کرد و هر کسی که می خواهد با فساد مبارزه کند چگونه باید این کار را بکند، باید به طور دقیق مشخص شود و در این مسیر گام برداشت.

دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: در این زمینه دانش و تجربه کشورهای مختلف برای مبارزه با فساد جمع آوری شده و در چنین همایش هایی در اختیار مسوولان و افراد علاقه مند به مبارزه با فساد قرار می گیرد.

گودرزی، افزود: در گام نخست در این مسیر، گفتمان سازی، جریان سازی و تولید ادبیات انجام می شود و در گام بعد راه های تخصصی برای اصلاح سیستم های بانکداری، مالیات و سایر سیستم ها ارایه می شود.

وی با تاکید بر ایجاد عزم و اراده جمعی برای مبارزه با مفاسد اقتصادی در جامعه، اظهار کرد: باید در این زمینه در جامعه فرهنگ سازی کرد و در استان ها و شهرستان ها برای مبارزه با مفاسد اقتصادی براساس اولویت بندی اقدام کرد و مبارزه را از مفاسد بزرگتر شروع کرد.

گودرزی، از اصحاب رسانه و مطبوعات خواست، در تولید و ترویج این گفتمان قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی را کمک کنند و با مطالبه گری از مسوولان برای فعالیت در این زمینه، موجب از بین رفتن این معضل در جامعه شوند.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها