رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 5 خبر


  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 19 May

کاهش درصد بیکاری و افزایش مشارکت اقتصادی در آذربایجان شرقی توسعه اقتصادی استان را به دنبال داشته طوری که اقتصاد استان از تکانه های شدید به ثبات و توسعه سوق پیدا کرده است.

به گزارش تبریزگویا، تازه‌ترین گزارش مراجع رسمی درباره شاخص‌های اشتغال، بیکاری، مشارکت اقتصادی و توسعه اقتصادی نشان‌دهنده وضعیت رو به‌ رشد و توسعه‌ای استان است. همین ۱۰ روز پیش بود که استاندار آذربایجان‌شرقی در سفر رئیس قوه‌ قضائیه به تبریز از ایجاد بیش از ۱۰۳ هزار و ۷۶۰ فرصت شغلی جدید در استان و احیای ۵۸۵ واحد راکد تولیدی خبر داد.

در گزارش مرکز آمار ایران، نرخ مشارکت اقتصادی استان در تابستان ۱۴۰۱ از ۴۰.۶ درصد به ۴۳.۵ درصد در تابستان ۱۴۰۲ افزایش، و نرخ بیکاری نیز از ۷.۷ درصد در تابستان ۱۴۰۱ به ۶.۶ درصد در تابستان ۱۴۰۲ کاهش یافته که وضعیتی بهتر از میانگین نرخ بیکاری ۷.۹ درصدی کشوری را داراست.

علی‌رغم تورم و گرانی و هزینه‌های بالای زندگی به خصوص در کلان‌شهر تبریز، سایر شاخص‌های توسعه‌ اقتصادی و معیشتی با رشد محسوسی مواجه شده و شرایط به‌ نحوی پیش رفت که در سفر خردادماه آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور به آذربایجان‌شرقی تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰۰ هزار میلیاردی بخش خصوصی و بخش دولتی در اقتصاد استان منعقد شد.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها