رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۰ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 18 May
  • دوشنبه 1 آبان 1402 - 13:29
  • کد خبر : 8241
  • پیشخوان
  • چاپ خبر : قطعه اول آزادراه تبریز – بازرگان ۷۸ درصد پیشرفت دارد
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی:

قطعه اول آزادراه تبریز – بازرگان ۷۸ درصد پیشرفت دارد

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه برای اجرای قطعه اول آزادراه تبریز – مرند – بازرگان حدفاصل تبریز – صوفیان ۱۴ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است، از پیشرفت ۷۸ درصدی این قطعه خبر داد.

به گزارش تبریزگویا، حیدر فتح‌زاده، روز دوشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگاران افزود: طول کل مسیر آزادراه تبریز- مرند- بازرگان ۲۸۰ کیلومتر است و قطعه تبریز – صوفیان به طول ۳۰ کیلومتر در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه برای اتمام این قطعه ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است، اظهار کرد: آزاد راه تبریز – مرند – بازرگان به عنوان یکی از راه های ارتباطی ایران با کشورهای همسایه شمالی، حوزه قفقاز و همچنین دروازه اروپا از طریق کشور ترکیه محسوب می شود.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: این آزاد راه به عنوان بخش مهمی از کریدور ( راهگذر ) بین المللی شرقی- غربی کشور در تسهیل مبادلات تجاری، احیای بخشی از جاده ابریشم و اتصال آسیا به اروپا نقش موثری ایفا خواهد کرد.

فتح زاده، ادامه داد: این پروژه امکان ارتباط کشور با کریدورهای بین المللی را هموار کرده و با ترانزیت ایمن و سریع و کاهش زمان سفر بین کشورهای همسایه و اروپا در گسترش صادرات و واردات و توسعه اقتصادی از طریق سرمایه‌گذاری در منطقه موثر خواهد بود.

وی یادآور شد: آزاد راه تبریز- مرند – بازرگان تکمیل کننده پازل مسیر ترانزیتی تهران – بازرگان و شبکه بزرگراهی آسیایی در جهت تسهیل مبادلات تجاری کشور است.

فتح زاده، افزود: با توجه به مشکلات موجود در تامین مصالح و اوراق قرضه معدنی و معارضات موجود در مسیر پروژه، استانداری نقش بسزایی در هماهنگی ادارات مختلف اعم از فرمانداری، بخشداری، راه و شهرسازی، صمت و شرکت گاز با مسوولان اجرایی پروژه ایفا می کند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه پروژه به صورت مشارکتی و با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال اجراست، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در تلاش است منابع مالی و سهم آورده دولت را از طریق مصوبات سفر، تسهیلات ماده ۵۶ ( قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ) و غیره تامین کند.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها