رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۲۳ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 2 May
  • چهارشنبه 3 آبان 1402 - 20:47
  • کد خبر : 8330
  • پیشخوان
  • چاپ خبر : جرائم رایانه‌ای در آذربایجان شرقی ۱۶ درصد کاهش یافت
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی:

جرائم رایانه‌ای در آذربایجان شرقی ۱۶ درصد کاهش یافت

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی گفت: جرائم رایانه‌ای و مرتبط با فضای مجازی در استان در نیمه نخست امسال ۱۶ درصد کاهش یافت.

به گزارش تبریزگویا، احمد موقری روز چهارشنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به کاهش ۳۹ درصدی مجموع ۱۰ جرم اولویت دار استان، افزود: سرقت مستوجب تعزیر، توهین به اشخاص عادی، ضرب و جرح عمدی، کلاهبرداری، ایراد صدمه بدنی غیرعمدی بر اثر تصادف رانندگی، رانندگی بدون پروانه رسمی، تهدید، تخریب، تحصیل مال از طریق نامشروع یا سوءاستفاده و تقلب از امتیازات و تصرف عدوانی جزو ۱۰ اتهام اول استان از حیث تعداد پرونده‌های کیفری است.

وی ادامه داد: ۱۰ دعوی با عناوین مطالبه خسارات دادرسی، مطالبه خسارت تاخیر تأدیه، مطالبه وجه، اعسار از پرداخت هزینه دادرسی، اعسار از پرداخت محکوم به، صدور اجرائیه چک بلامحل، تأمین خواسته، مطالبه خسارت، مطالبه وجه چک و دستور موقت ۱۰ خواسته اولویت‌دار استان از حیث تعداد پرونده‌های حقوقی است.

موقری همچنین از افزایش هفت درصدی ورودی به زندان های استان در ۶ ماهه سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: ۲۴ درصد از ورودی زندانیان استان مربوط به زندانیان سرقت و ۱۸ درصد از ورودی زندانیان استان مربوط به زندانیان جرایم موادمخدر و مواد روان‌گردان است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان‌شرقی با ابراز نگرانی از افزایش طلاق زوجین و آسیب‌های اجتماعی، خواستار همگرایی و مشارکت دستگاه‌های اجرایی در ارائه و اجرای طرح‌های مرتبط با کاهش طلاق و کنترل آسیب‌های اجتماعی و جرائم شد.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها