رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 8 خبر


  • جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 10 May

قریب به ۲۰ روز است که ارتش تل آویو بدون راهبرد مشخصی کودک‌کشی می‌کند بدون آنکه بتواند خراشی به نیروهای مقاومت فلسطین بزند.

به گزارش تبریزگویا، ضربه‌ عملیات طوفان الاقصی در روز ۱۵ مهر به گیج‌گاه رژیم صهیونیستی موجب شده است که قدرت محاسباتی تل‌آویو مختل شود. «نتانیاهو» نخست وزیر رژیم روز ۱۵ مهرماه در اولین واکنش وعده داد که دشمن (منظور حماس و جهاد اسلامی) به شکلی بی‌سابقه تاوان این اقدام را پس خواهد داد. اما قریب به ۲۰ روز است که بدون راهبرد مشخصی فقط کودک کشی می‌کند بدون آنکه بتواند خراشی به نیروهای مقاومت فلسطین بزند.

وقتی رژیم نمی‌داند حمله زمینی کند یا نه!

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی روز ۲۴ مهرماه گزارش داد که کابینه اضطراری این رژیم در حمله زمینی به نوار غزه به دنبال سه هدف است: اول؛ سرنگونی حاکمیت حماس در غزه. دوم؛ از بین بردن توانمندی‌های نظامی جنبش مقاومت فلسطین در غزه. سوم؛ استقرار نیروی بین‌المللی برای جایگزینی نیروهای حماس در اداره غزه.

«ایهود اولمرت» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی که توسط حزب الله در سال ۲۰۰۶ برای همیشه از صدر سیاست رژیم سرنگون شد، چندان این حمله زمینی را آسان نمی‌داند. اولمرت صراحتاً گفت که حمله زمینی به غزه ساده نخواهد بود.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه CBS گفت که تکرار اشغال نظامی غزه توسط اسرائیل «یک اشتباه بزرگ» است. اما نشریه «تایمز» انگلیس روز ۲۷ مهرماه مدعی شد که رئیس جمهور آمریکا در جریان دیدار خصوصی که با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، برای حمله زمینی به نوار غزه چراغ سبز نشان داده است.

مجله «تایم» آمریکا در گزارشی تحت عنوان « پایانِ‌بازیِ نامعلوم اسرائیل در غزه» نوشت که رژیم راهبرد و برنامه برای آینده غزه پس از حمله نظامی زمینی ندارد. این مجله آمریکایی نوشت: «اینکه اسرائیل پایان بازی را مشخص نکرده است، حتی کسانی که درک سطحی از تاریخ اخیر خاورمیانه دارند را نگران می‌کند.»

وب‌سایت «واللا» روز ۳۰ مهر از تردید نتانیاهو برای حمله زمینی به غزه خبر داد. این روزنامه عبری درباره حزب الله نوشت که سید نصرالله هر کاری می‌خواهد با ارتش اسرائیل در جبهه شمالی اراضی اشغالی می‌کند و پاسخ اسرائیل بسیار ضعیف است. «واللا» نوشت: «بعد از گذشت دو هفته از حمله حماس، اسرائیل هنوز درباره انجام حمله‌ای که باید به این گروه می‌کرد، تردید دارد. اگر درباره ۱۴ روز نخست جنگ حکم بدهیم می‌بینیم که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل همان نتانیاهو است. هشدار نظامی می‌دهد. زیاد حرف می‌زند و کار چندانی نمی‌کند. بهانه‌های زیادی وجود دارد.»

«یدیعوت آحارونوت» روز یکم آبان نوشت که میان نخست‌وزیر رژیم و «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم بر سر حمله زمینی به غزه اختلاف و تنش وجود دارد. روزنامه «هاآرتص» دلیل تردید رژیم در حمله زمینی را شانس موفقیت و نیز شروط بایدن اعلام کرده است. این روزنامه شرط بایدن را عدم اشغال غزه عنوان کرده است.  

روزنامه «نیویورک تایمز» روز دوم آبان گزارش داد که مقامات آمریکا نگران این موضوع هستند که تل‌آویو طرح کارآمدی برای اعزام نیرو زمینی به غزه ندارد. با این وجود، «یوآو گالانت» در دیدار با نخست وزیر رژیم صهونیستی مدعی شد آماده حمله همه‌جانبه از زمین، دریا و هوا به غزه هستند.

«اسرائیل کاتس» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی نیز در مصاحبه با روزنامه آلمانی «بیلد» گفت: «اسرائیل از حمله زمینی احتمالی به غزه به دلیل موضوع اسرای نزد [حماس] صرف‌نظر نخواهد کرد».  با این حال، روزنامه «معاریو» نوشت که نتانیاهو به کسی اعتماد ندارد و خود را در میدان جنگ تنها می‌بیند. این روزنامه همچنین خبر داد که نخست وزیر رژیم به فرماندهان نهادهای امنیتی اعتمادی ندارد چرا که بعضی از آن‌ها را او تعیین نکرده است.

«اسحاق بریک» از فرماندهان ارتش اسرائیل هشدار داد: «اگر ارتش اسرائیل اکنون وارد غزه شود، با فرسایش نظامی و از دست دادن توانمندی‌های خود مواجه خواهد شد؛ زیرا جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی خود را به خوبی از نظر نظامی آماده کرده‌اند». 

دستگاه پروپاگاندای رژیم با استناد به نظرسنجی‌ها و مکتوبات غربی مدعی است که مالک چهارمین ارتش قدرتمند جهان هستند. این رژیم در جمع ۱۰ دولت دارنده تسلیحات اتمی قرار دارد. قریب به نیم میلیون نفر را برای حمله زمینی با غزه به خط کرده است. معادل بمب اتمی که هیروشیما را نابود کرد، بر سر ساختمان‌های غزه آتش ریخته است ولی از حمله زمینی به غزه عاجز مانده است.

اعمال رژیم بیش از آنچه نشانگر آمادگی برای حمله زمینی باشد، اجرای راهبرد مرد دیوانه است.  سعی می‌کنند خود را مصمم به حمله نشان دهند ولی به هیچ وجه آمادگی درگیر شدن در زمین با نیروهای محور مقاومت در غزه را ندارند. در پس پرده اتفاقی در حال وقوع است که رژیم با جنون و توحش، سعی در پنهان کردن آن دارد. «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان گفت: «سیستم حکومتی، امنیتی و سیاسی در سرزمین‌های اشغالی کاملا فروپاشیده اما ماشین جنگی رژیم صهیونیستی با هدایت آمریکا تلاش می‌کند رژیم فروپاشیده را از بحران نجات دهند». 

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها