رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۲۳ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 2 May
  • پنجشنبه 25 آبان 1402 - 18:58
  • کد خبر : 8893
  • پیشخوان
  • چاپ خبر : فعالیت ۲ واحد فرآوری و ۵۰۰ واحد تولیدی طلا در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که آذربایجان شرقی یکی از استان های مطرح در زمینه تولید و استخراج طلا گفت: در حال حاضر پنج مورد پروانه بهره برداری و دو واحد فرآوری طلا در استان وجود دارد.

به گزارش تبریزگویا، محمدجعفر عظمایی ظهر امروز در سومین جلسه میز کشوری توسعه صنعت مصنوعات طلا، نقره و جواهر در تبریز اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به صدور پروانه های اکتشافی که اخیرا صادر شده طبیعتا در یک مقطع زمانی کوتاه به دو برابر میزان تولید حال حاضر خواهیم رسید که این موضوع اخبار نویدبخشی برای تکمیل زنجیره ارزش افزوده در استان است.

وی با بیان این که در حوزه طلا و جواهر ظرفیت خوبی برای توسعه صادرات در استان وجود دارد، گفت: به منظور ایجاد خلاقیت و ایده های نو و ایجاد زمینه های رشد در هنر صنعت طلا و جواهر پیگیری های لازم انجام می شود.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به این که آذربایجان شرقی همواره مهد تولید و تجارت در تمام عرصه های صنعتی است، افزود: آذربایجان‌شرقی در حوزه طلا و جواهر به عنوان یکی از استان های ویژه کشور است.

عظمائی ادامه داد: هنر صنعت طلا و جواهر بیش از دو هزار سال قدمت دارد و صاحب شناسنامه است.

وی با بیان این که هنر صنعت طلا و جواهر دارای مزیت های متعددی در استان و در کشور است، گفت: وجود اساتید منحصر بفرد ، کارگاه های تولیدی، تنوع محصولات، نیروی کار ماهر و قیمت تمام شده مناسب، وجود مراکز اصلی خرید و فروش طلا و همچنین مجتمع های تجاری تخصصی از جمله ظرفیت های خوب این حوزه در استان است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد: در آذربایجان‌شرقی هزار و ۷۰۰ واحد صنفی و ۵۰۰ واحد تولیدی طلا و جواهر وجود دارد.

وی افزود: برگزاری جلسه میز کشوری توسعه صنعت مصنوعات طلا، نقره و جواهر در تبریز مایه مباهات برای استان آذربایجان شرقی است، امیدواریم با برگزاری این نشست ها اهداف تعیین شده در این حوزه به نحو احسن محقق شود.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها