رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۱۲ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 20 May
  • چهارشنبه 1 آذر 1402 - 11:33
  • کد خبر : 9064
  • پیشخوان
  • چاپ خبر : راه‌های آذربایجان‌شرقی باز و گردنه ها لغزنده است

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی با اعلام اینکه هم اکنون تمام راه های اصلی، فرعی و روستایی استان باز است و تردد در آن ها جریان دارد، گفت: به علت بارش برف، مسیرهای کوهستانی و گردنه ها لغزنده است.

به گزارش تبریزگویا، «غلامرضا رسول زاده»، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه در بارش روزهای اخیر ۲ هزار کیلومتر-باند از راه های استان از سوی تیم های راهداری برف روبی، نمک و شن پاشی شد، افزود: در عملیات راهداری زمستانی در تمامی راه های استان بیش از ۴۰۰ تن مخلوط شن و نمک مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه از روز گذشته ۱۵۰مورد راه روستایی در شهرستان های مختلف استان برف روبی شده است، اظهار کرد: بیشترین میزان برف روبی در راه های ارتباطی تبریز، بستان آباد، هشترود، آزادراه تبریز- زنجان، هریس، چاراویماق، اهر، مرند، ورزقان، سراب، اسکو، آذرشهر و شبستر انجام شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه راه های تحت پوشش برف روبی استان بیش از ۱۴ هزار کیلومتر و تعداد نقاط کوهستانی برف گیر ۳۸ نقطه است، گفت: به دنبال بارش برف روز گذشته، به ۶۰ خودرو گرفتار در برف کمک رسانی شد.

رسول زاده، ادامه داد: این اداره کل در راستای وظایف ذاتی خود با بسیج همه جانبه همکاران و بکارگیری کلیه امکانات و استقرار در مسیرهای حوزه استحفاظی و افزایش گشت های راهداری به ویژه در راه های پرتردد نسبت به خدمات رسانی به مترددین جاده ها اقدام می کند.

وی با اشاره به آماده سازی و تجهیز راهدارخانه ها در راه های اصلی و فرعی جهت امدادرسانی و خدمات به موقع به مسافران و کاربران راه ها، یادآور شد: این اداره کل آماده همکاری و تعامل با مسوولان استانی و شهرستانی، نیروهای انتظامی و پلیس راه، هلال احمر و سایر نیروهای امدادی برای افزایش ایمنی عبور و مرور در جاده ها است.

رسول زاده، خاطرنشان کرد: تلفن گویای ۱۴۱ به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به مردم در خصوص وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی است و ترددکنندگان جاده ها همچنین می توانند از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضعیت آب و هوایی جاده ها استفاده کنند.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها