رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • پنجشنبه 2 آذر 1402 - 20:38
  • کد خبر : 9104
  • پیشخوان
  • چاپ خبر : ۱۵۲۹ مورد قلع و قمع مستحدثات غیرمجاز در اراضی کشاورزی آذربایجان‌شرقی

دادستان عمومی و انقلاب تبریز گفت: در ۸ ماهه امسال یک هزار و ۵۲۹ مورد قلع و قمع مستحدثات غیرمجاز در استان آذربایجان شرقی انجام شد که در نتیجه آن ۴۷۳ هکتار آزادسازی شد.

به گزارش تبریزگویا، بابک محبوب علیلو صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال جاری یک هزار و ۵۲۹ مورد قلع و قمع مستحدثات غیرمجاز و اعاده به وضع سابق اراضی کشاورزی انجام شد که در نتیجه آن ۴۷۳ هکتار آزادسازی شد.

وی افزود: از این تعداد قلع و قمع، ۱۲۹ مورد به استناد احکام صادره صورت گرفته است که در نتیجه آن ۴۰۱ هکتار آزادسازی شده است و یک هزار و ۴۰۰ مورد نیز به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی صورت گرفته است که در نتیجه آن ۷۲ هکتار آزاد سازی شده است.

دادستان عمومی و انقلاب تبریز گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲، ۳ هزار و ۲۵۹ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در مساحت ۱۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان شناسایی شد که اقدامات قانونی برای برخورد با این موارد در دست انجام است.

محبوب علیلو از آزادسازی ۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی در پی اجرای احکام قطعی قضایی و برخورد با تخلفات در حوزه تغییر کاربری در شهرستان تبریز خبر داد و گفت: طی اجرای احکام موضوع تبصره دو ماده ۱۰ در اراضی کشاورزی باسمنج شهرستان تبریز، ۱۳۵ مورد تغییر کاربری اراضی تخریب، قلع وقمع و اعاده به وضع سابق شد.

وی با تأکید بر اینکه حفظ اراضی کشاورزی برای تأمین امنیت غذایی مردم به صورت جدی در دستور کار مراجع قضائی استان قرار دارد، گفت: اراضی کشاورزی به عنوان ثروت و امانت جامعه برای نسل‌های آتی است و کسانی که از این ثروت و هدیه الهی استفاده می‌کنند، همواره موظف‌اند از آن به ‌طور صحیح بهره‌برداری و در حفظ و حراست از آن برای نسل‌های آینده تلاش کنند.

دادستان عمومی و انقلاب تبریز افزود: اراضی کشاورزی منبع تولید است نه کالای سرمایه ای بنابراین نگاه مردم مبنی بر اینکه اراضی کشاورزی کالای سرمایه ای است باید عوض شود و اراضی کشاورزی در محور تولید و تامین امنیت غذایی مردم باشد.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها