رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April
  • دوشنبه 6 آذر 1402 - 14:13
  • کد خبر : 9231
  • پیشخوان
  • چاپ خبر : تراکتورسازی و وزارت جهاد کشاورزی توافقنامه امضاء کردند

تفاهم نامه همکاری مشترک شرکت ادوات کشاورزی تراکتورسازی با موسسه تحقیقاتی و فنی مهندسی وزارت جهاد کشاورزی به امضاء رسید.

به گزارش تبریزگویا، مدیرعامل شرکت ادوات کشاورزی گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در این باره گفت: این تفاهم نامه در جهت بهره گیری از توانمندی ها وظرفیتهای علمی وتحقیقاتی، فی مابین شرکت ادوات کشاورزی تراکتورسازی ایران و موسسه تحقیقاتی و فنی مهندسی وزارت جهاد کشاورزی امضاء شد.
علی مفید افزود: مفاد این تفاهم نامه شامل همکاری مشاوره ای، علمی وپژوهشی مبتنی بر نیازهای علمی و فنی شرکت ادوات کشاورزی با استفاده از توانمندی ها و ظرفیت های موسسه و با هدف توسعه محصولات جدید با تکنولوژی بالا و دسترسی به دانش فنی روز می شود.
وی به بیش از ۸ مورد اهداف تعیین شده برای این تفاهنامه اشاره و گفت: پروژه های مشترک تحقیقاتی و مطالعاتی در زمینه ادوات کشاورزی، همکاری مشترک برای دسترسی به دانش فنی و فناوری روز، همکاری متقابل برای استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی و سایر امکانات، برگزاری دوره ها و کارگاههای آموزشی بر حسب نیاز، برگزاری نشستهای علمی مشترک- انتقال تجربیات و نیازهای مشترک و تبادل افکار و اطلاعات، همکاری در زمینه های فنی و مهندسی کشاورزی در جهت رفع مشکلات در زمینه تولید و توسعه- اصلاح محصول- اجراء در پهنه کشاورزی- مهندسی معکوس و … ، ارزیابی کارآیی و عملکرد محصولات تولیدی در عرصه کشاورزی، همکاری و ایجاد دهکده فناوری مشترک با محوریت ماشینها و تجهیزات کشاورزی و … از اهم اهداف این تفاهمنامه می باشد.
به گفته مفید به کمک این تفاهم نامه می توان گامی اساسی در جهت توسعه توانمندیهای شرکت ادوات کشاورزی و همچنین توسعه و پیشرفت صنعت مکانیزاسیون کشور برداشته که منجر به بهبود بهره وری در بخش کشاورزی و بهره مندی کشاورزان از فناوریها و تجهیزات روز شده و زمینه را برای توسعه صادرات محصولات شرکت بیش از پیش فراهم خواهد گردید.
رییس موسسه تحقیقات فنی و مهندسی وزارت جهاد کشاورزی در مراسم امضای این تفاهمنامه از تلاشهای خلاقانه تراکتورسازی و تفکری که برای توسعه، مباحث تحقیقاتی و علمی حاکم بر این مجموعه صنعتی و برند ملی قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد این روند همچنان و تا سالیان متمادی ادامه داشته باشه.
حسین دهقانی سانیج از آمادگی موسسه تحقیقات فنی و مهندسی با توجه به وجود امکانات و توانمندی های سخت افزاری و نرم افزاری در این مجموعه جهت اجرای تفاهم نامه مذکور خبر داد.
گفتنی است این تفاهم نامه به امضای مدیرعامل شرکت ادوات کشاورزی گروه صنعتی تراکتورسازی ایران و رییس موسسه تحقیقات فنی و مهندس وزارت جهاد کشاورزی رسید.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها