رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه ما نمی توانیم شاهد نارضایتی مردم از قفل شدن شهر و ترافیک سنگین در مناطق مختلف تبریز باشیم‌، گفت: فقدان متخصص و کارشناس ترافیک در بدنه شهرداری بسیار محسوس است که باید این نقیصه برطرف شود.

به گزارش تبریزگویا، عابدین خرم عصر امروز در شورای ترافیک تبریز اظهار کرد: باید تدابیری اندیشید که گلایه مردم از ترافیک سنگین تبریز برطرف شود.

وی تاخیر در اجرای تصمیم های مرتبط با ترافیک را یکی از آفت های این حوزه دانست و اضافه کرد: تسریع در افزایش و به روزسازی دوربین های ثبت تخلفات، تقاطع ها و خط بی آر تی و تردد خودروهای پلاک زوج و فرد از جمله راهکارهای موثر در روان سازی ترافیک تبریز است.

خرابی دوربین‌های ثبت تخلفات

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: خرابی دوربین‌های ثبت تخلفات موجب تشدید ترافیک و قفل شهر شده و تصمیمات اتخاذ شده در این ارتباط باید در اسرع وقت عملیاتی شوند.

وی از تغییر فرهنگ کار با رویکرد  تسریع در نصب دوربین های جدید، تحویل خودرو و موتورسیکلت های مجهز به دوربین تخلفات رانندگی سیار توسط شهرداری و اصلاحات هندسی به عنوان دیگر راهکارهای موثر در تسهیل ترافیک خودروها در کلان شهر تبریز یاد کرد.

وی تاکید کرد: ما نمی توانیم شاهد نارضایتی مردم از قفل شدن شهر و ترافیک سنگین در مناطق مختلف تبریز باشیم‌.

وی یادآوری کرد: بازنگری و اصلاح ورودی و خروجی ها نیز در تسهیل ترافیک موثر بوده و باید مورد توجه جدی شهرداری و پلیس راهور باشد.

خرم بیان کرد: از لحاظ فنی نیز برای خروج از وضعیت فعلی ترافیک، باید کارشناسان و متخصصان حوزه ترافیک طرح های جدید ارایه کنند.

وی گفت: فقدان متخصص و کارشناس ترافیک در بدنه شهرداری بسیار محسوس است که باید این نقیصه برطرف شود.

وی از اصلاح اصول شهرسازی به عنوان یکی از راهکارهای بلندمدت موثر در روان سازی ترافیک تبریز نام برد که به گفته وی باید مورد توجه نهادهای مسوول در امر شهرسازی از قبیل شهرداری و سازمان نظام مهندسی باشد.

وی افزود: همچنین دانش ترافیک نیز در تبریز باید افزایش یابد تا بتوان طرح های ترافیکی مناسب و معطوف به تسهیل ترافیک را طراحی و اجرا کرد.  

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها