رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۸ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 16 May
  • سه شنبه 14 آذر 1402 - 13:53
  • کد خبر : 9492
  • پیشخوان
  • چاپ خبر : واکنش وزیر به تبدیل قلعه تاریخی «یالدور» مرند به پاتوق معتادان

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در واکنش به گلایه اهالی منطقه به تبدیل قلعه تاریخی یالدور( مانداگارانا) مرند به پاتوق معتادان و حضور سگ‌های ولگرد گفت: ساماندهی این مجموعه تاریخی هرچه‌ سریع‌تر آغاز شود.

به گزارش تبریزگویا، سید عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز در بازدید از قلعه یالدور( مانداگارانا) قلعه دو هزار  سال قبل از میلاد شهرستان مرند بازدید کرد. 

اهالی این منطقه با گلایه از شرایط وخیم این قلعه و تبدیل این اثر تاریخی به محل معتادان و سگ‌های ولگرد از وزیر درخواست رسیدگی سریع به این محل را داشتند. 

وحید نواداد معاون میراث فرهنگی استان در تشریح برنامه‌های میراث فرهنگی استان برای این قلعه تاریخی گفت: کاووش در این مکان وجود نداشت و صرفا در اینجا لایه‌های تاریخی شناسایی شده است. 

وی با بیان اینکه در دوره اوراتور اینجا به عنوان قلعه حصار کشی شده است، گفت: این مکان تاریخی در طول تاریخ دستخوش تغییرات بوده است. 

معاون میراث فرهنگی استان ادامه داد: این قلعه در دوره ساسانیان به عنوان آتشگاه بود. 

وی خاطرنشان کرد: طرحی نیز به عنوان طرح پارک باستان‌شناسی برای این مجموعه طرح‌ریزی شده است که از تبع این طرح تخته چپب‌های پله‌ای برای ورودی در نظر گرفته شده است. 

نواداد گفت: همزمان با ایجاد یک مسیر گردشگری اقدامات کاووش نیز صورت خواهد گرفت. 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز با دستور سریع جهت ساماندهی این مجموعه گفت: چنین اقداماتی هزینه زیادی در برندارد ولی می‌تواند هم جلوه بصری و هم تاریخی شهر را زیباتر کند و هم اینکه این مشکلات مطرح شده از سوی اهالی رفع شود. 

وی ادامه داد: چندین نمونه شبیه این مجموعه در کشور وجود دارد که هم محل تفریح و هم محل درآمدزایی می‌شود. 

ضرغامی با درخواست از شهرداری جهت ساماندهی قلعه یالدور گفت: شهرداری اعتباری برای این مجموعه در نظر بگیرد، وزارتخانه نیز قطعا اعتباراتی تخصیص خواهد داد. 

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها