رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان از ثبت‌نام قطعی یک هزار و ۳۰۰ نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی در آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش تبریزگویا، صمد عزیزی در اولین نشست تخصصی بررسی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری با عنوان «انتخابات یا انتصابات» در دانشگاه تبریز اظهار کرد: همانطور که شرکت در انتخابات حق مردم است، دفاع از قانون نیز حق مردم می‌باشد و ما پاسخگوی عملکرد خود هستیم.

وی در تشریح بحث «اعتقاد و التزام عملی به اسلام» که یکی از دلایل عدم احراز صلاحیت داوطلبان به‌شمار می‌رود، اظهار کرد: منظور ما از این بحث، صرف مسلمان بودن یا نبودن فرد نیست بلکه التزام عملی به این معنی است که یک فرد زمانی به‌صورت عملی به اسلام معتقد است که به اصول، فروع و احکام اسلام معتقد باشد و قانون نیز التزام عملی را جزو شرایط داوطلبان قرار داده است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان آذربایجان‌شرقی در واکنش به اینکه  علت رد صلاحیت داوطلبان اعلام نمی‌شود، گفت: ما براساس تحقیقات محلی و همچنین استعلام از مراجع امنیتی، به مواردی دست پیدا می‌کنیم که موجب عدم احراز صلاحیت داوطلبان می‌شود. اما برای اینکه آبروی افراد خدشه‌دار نشود، این موارد را فقط به خود داوطلبان اعلام می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد از پشت‌پرده‌ی رد صلاحیت ثبت‌نام کنندگان بی‌خبر هستند و تنها از روی ظاهر آن‌ها قضاوت و از عدم احراز صلاحیت‌شان تعجب می‌کنند. درحالیکه ما تمامی دلایل را به ثبت‌نام کنندگان اعلام می‌کنیم و رسانه‌ای کردن یا نکردن این موارد برعهده‌ی داوطلبان است.

عزیزی یادآور شد: ما مکلف هستیم براساس قانون جدید انتخابات، توضیحات و اظهارات کسانی را که صلاحیت‌شان احراز نشده است، بشنویم و به هیأت مرکزی نظارت ارسال کنیم.

وی در ارتباط با ثبت‌نام داوطلبان حضور در انتخابات مجلس دوازدهم نیز گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در مرحله‌ی پیش ثبت‌نام دوازدهمین دوره‌ی انتخابات مجلس شورای اسلامی در آذربایجان شرقی نام نویسی کرده بودند که از این تعداد عده‌ای انصراف داده و عده‌ای نیز به دلیل ناقص یا اشتباه بودن مدارک، از لیست خارج شدند و در حال حاضر یک هزار و ۳۰۰ نفر ثبت‌نام قطعی کرده‌اند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان آذربایجان‌شرقی در خاتمه یادآور شد: نتایج اعلام شده در خصوص احراز یا عدم احراز صلاحیت داوطلبان، توسط هیات اجرایی اعلام شده است و نتایج هیات نظارت بر انتخابات، ۱۵ دی ماه اعلام خواهد شد.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها