رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 9 May
  • چهارشنبه 22 آذر 1402 - 21:38
  • کد خبر : 9726
  • پیشخوان
  • چاپ خبر : ۱۱ شهرستان آذربایجان‌شرقی در مسیر توسعه نیافتگی قرار دارند

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۱۱ شهرستان استان در مسیر توسعه نیافتگی قرار دارند، گفت: حدود ۳۸۰ پروژه نیمه تمام در استان آذربایجان شرقی وجود دارد که با وضعیت فعلی محدودیت منابع مالی سال‌های زیادی برای اتمام این پروژه ها زمان لازم است.

به گزارش تبریزگویا، حیدر فتح زاده سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی ظهر امروز در جلسه بررسی نحوه تامین اعتبار تفاهم‌نامه‌های منعقده با قرارگاه امام حسین مجتبی(ع) برای تامین آب شرب روستاهای استان اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی استان تا یک هفته فرصت دارند اموال و دارایی‌های قابل واگذاری و سایر روش‌های پیشنهادی تامین اعتبار پروژه‌های مورد تفاهم با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) را اعلام کنند.

وی گفت: ۱۱ شهرستان استان در مسیر توسعه نیافتگی قرار دارند و از طرف دیگر تامین آب شرب تعداد دو هزار و ۷۰۳ روستای استان از بزرگترین چالش‌ها به شمار می رود.

۳۸۰ پروژه نیمه تمام در آذربایجان شرقی

فتح زاده افزود: حدود ۳۸۰ پروژه نیمه تمام در استان آذربایجان شرقی وجود دارد که با وضعیت فعلی محدودیت منابع مالی سال‌های زیادی برای اتمام این پروژه ها زمان لازم است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: در این وضعیت انتظار داریم دستگاه های اجرایی استان به صورت شفاف و روشن با تمام ظرفیت ها و منابع موجود پای کار باشند و تا یک هفته اموال و دارایی‌های قابل واگذاری و سایر روش‌های پیشنهادی تامین اعتبار پروژه‌های مورد تفاهم با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) را اعلام کنند.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، ابراز داشت: طراحی مدل مطلوب الگوی مشارکت بخش خصوصی و عمومی در اتمام پروژه های عمرانی دستگاه های اجرایط بر اساس بند الف ماده ۲۷ قانون الحاق (۲) و تبصره ۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ مهم ترین هدف در بخش پروژه های عمرانی است. 

وی توضیح داد: با توجه به اینکه بخشی از پروژه های عمرانی استان زیر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، باید با بهره گیری از ظرفیت ها و توانمندی های بخش خصوصی و عمومی، مدلی برای اتمام پروژه ها در شهرستان های استان تدوین شود و بخش خصوصی و عمومی نیز از این ظرفیت ها اطلاع لازم را داشته باشند.

در ابتدای جلسه سرپرست معاونت هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: از حدود سه ماه پیش تفاهم نامه های برخی از پروژه های عمرانی دستگاه های اجرایی استان با قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی(ع) منعقد و فرایند اجرایی آنها شروع شده است.

علی فرجی افزود: مهمترین مسئله موجود تامین منابع مالی این تفاهم نامه ها است که باید با در نظر گرفتن محدودیت اعتبارات استانی و ملی و استفاده مطلوب از ظرفیت اعتبارات سفرهای اول و دوم رئیس جمهور، همچنین ظرفیت های خیرین نسبت به حل این مسئله اقدام شود.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها