رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از تحصیل ۵۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد.

به گزارش تبریزگویا، بهمن نقی پور صبح پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در قالب طرح پویش ملی سلامت ۷۰ درصد جمعیت چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفری آذربایجان شرقی غربالگری فشارخون و دیابت می‌شوند.

وی مجموع جمعیت آذربایجان شرقی برای اجرای طرح فوق را ۲ میلیون و ۷۳۷ هزار نفر اعلام کرد که علاوه بر افراد بالای ۱۸ سال، مادران باردار در تمام رده‌های سنی را نیز در بر می‌گیرد.

وی اجرای این طرح را یکی از راهکارهای بسیار مهم و تأثیرگذار در کاهش بیماری‌های غیرواگیر عنوان و تاکید کرد: با توجه به اینکه فشار خون و دیابت یکی از عوامل اصلی و مهم در شیوع انواع بیماری‌های قلبی و عروقی است و این بیماری نخستین عامل مرگ و میر در کشور و استان است، اجرای موفقیت آمیز پویش ملی سلامت می‌تواند بسیاری از هزینه‌های درمان در این بخش را کاهش دهد.

نقی پور با بیان اینکه تمامی خدمات در طرح ملی سلامت و غربالگری فشار خون و دیابت به صورت رایگان در مراکز درمانی و بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی ارائه می‌شود، از درمان رایگان افرادی که دچار فشار خون و دیابت باشند خبر داد.

وی با تاکید بر اهمیت و ارزش اجرای این طرح در راستای تأمین سلامت آحاد مردم و درمان به موقع، یادآور شد: این طرح در واقع طرح آشتی بین مردم و مراکز سلامت در شهرهای مختلف است که در جریان آن می‌توان مانع از تحمیل هزینه‌های هنگفت به نظام سلامت و البته خانواده‌ها شد.

وی با تاکید بر اینکه پیشگیری مهم‌تر از درمان است، گفت: درمان بیماری هزینه بر و زجر آور بوده و عوارض آنها بیشتر است ولی می‌توان با پیشگیری دیابت و فشار خون جلوی اکثر بیماری‌ها گرفته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص تخلفات پزشکان و زیرمیزی گرفتن گفت: نظارت بر تخلفات بیشتر شده و مردم می‌توانند تخلفات را گزارش دهند و با دانشگاه علوم پزشکی همکاری داشته باشند.

وی در مورد وضعیت بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی تبریز نیز اظهار کرد: امیدواریم فاز اول بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی را بتوانیم تا دو سال آینده تکمیل کنیم که در فاز یک ۴۰۰ تختخواب وجود خواهد داشت.

وی با اشاره به تحصیل حدود ۵۰۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه گفت: یکی از معتبرترین رتبه بندی دانشگاه‌ها تایمز می‌باشد، بر اساس این رتبه بندی رتبه دانشگاه علوم پزشکی خوب است و در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور رتبه اول را کسب کرده است.

نقی پور در پاسخ به سوالی در مورد انتقال کلینیک شیخ الرئیس برای کاستن از بار ترافیکی شهر گفت: شیخ الرئیس مأمن افراد بی بضاعت و کسانی است که نمی‌توانند ویزیت‌های گران را پرداخت کنند. اگر قرار باشد شیخ الرئیس را انتقال دهیم قبل از آن باید کلینیک‌های تخصصی انتقال پیدا کنند.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها