رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 5 خبر


  • پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۲۳ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 2 May

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مصرف روز گذشته گاز در استان ۳۸ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب بود، گفت: سهم بخش خانگی از این میزان مصرف به ۶۴ درصد رسیده است.

به گزارش تبریزگویا، نادر کمالی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه مصرف بخش خانگی در فصل تابستان در حدود ۱۳ درصد است، اظهار کرد: اکنون برای تامین نیاز پایدار مصرف بخش خانگی حدود ۱۶ میلیون متر مکعب در مصرف سایر بخش ها از جمله صنایع و نیروگاه های آذربایجان شرقی محدودیت اعمال شده است .

وی با اشاره به اینکه آذر ماه امسال سهم مصرف بخش خانگی ۵۶ درصد بود، گفت: در بهمن ماه و در روزهای اوج سرما میزان مصرف این بخش به ۶۴.۶ درصد می رسد .

کمالی با اشاره به اینکه شرایط تأمین گاز بخش نیروگاهی بر اساس ابلاغ رسمی مرکز راهبری و کنترل شرکت ملّی گاز ایران تعیین شده است، اظهار کرد: با توجه به تکلیف این شرکت برای تأمین گاز نیروگاه های آذربایجان شرقی در هشت ماه از سال ( ابتدای فروردین تا ابتدای آذر ) با هدف عمل به مسؤولیت های اجتماعی و حفظ محیط زیست استان، گاز تحویلی به بخش نیروگاهی بیش از تعهدات و سهمیه تخصیصی بوده است.

وی با اشاره به عدم دخل و تصرف این شرکت در بکارگیری صنایع و نیروگاه ها از سایر سوخت ها و فرآورده های میان تقطیر، تاکید کرد: ضرورت دارد واحدهای صنعتی و نیروگاه ها در راستای حفظ محیط زیست، تدابیر و استانداردسازی لازم در بکارگیری سوخت دوم را اتخاذ کنند.

وی میزان کل مصرف گاز آذربایجان شرقی در ۹ ماهه امسال را هفت میلیارد و ۳۸۲ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: در حدود ۵۰ درصد گاز استان در تبریز مصرف می شود.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها