رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۲۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 4 May
  • سه شنبه 17 بهمن 1402 - 21:03
  • کد خبر : 11060
  • پیشخوان
  • چاپ خبر : ظرفیت تصفیه‌خانه‌های شهرک‌های صنعتی به ۲۰۰ هزار مترمکعب رسید

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: ظرفیت بازچرخانی آب و تصفیه فاضلاب واحدهای صنعتی در تصفیه‌خانه های شهرک‌های صنعتی کشور به ۲۰۰ هزار مترمکعب در شبانه روز رسید.

به گزارش تبریزگویا، فرشاد مقیمی روز سه شنبه در حاشیه بهره برداری از ۲ واحد تصفیه خانه فاضلاب در شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در سطح کشور حجم تصفیه فاضلاب و بازچرخانی آب در تصفیه خانه های شهرک های صنعتی بیش از ۱۸۶ هزار و ۹۹۸ مترمکعب بود که دهه مبارک فجر نیز حدود ۱۲ هزار و ۲۲۰ مترمکعب به ظرفیت شبانه روزی تصفیه خانه های شهرک های صنعتی اضافه شد.

وی با تاکید بر اینکه دولت به حوزه محیط زیست توجه ویژه دارد، اظهار کرد: به تبع دولت، این سازمان نیز اهمیت ویژه ای به این حوزه نشان می دهد و با اقدامات انجام شده در حوزه نوسازی و بازسازی صنایع کوچک، گام مهمی در جهت کاهش مصرف انرژی و کاهش آلاینده های زیست محیطی در شهرک های صنعتی کشور برمی دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به پروژه های در دست افتتاح دهه فجر امسال گفت: در این ایام از ۵۹۷ طرح زیربنایی در حوزه صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بهره برداری می شود.

مقیمی، ادامه داد: از مجموع این طرح ها، ۱۸ درصد در بخش آبرسانی، ۳۴ درصد در حوزه معابر و دسترسی‌ ها و هشت درصد در بخش تصفیه خانه‌ ها است.

وی یادآور شد: امروز ۲ واحد تصفیه خانه در مجموع به ظرفیت حدود ۷۰۰ مترمکعب در شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی و ۲۵ پروژه با سرمایه گذاری حدودچهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در این استان به بهره برداری رسید.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها