رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 28 April

استاندار آذربایجان شرقی گفت: همکاری‌های اقتصادی با کشور‌های همسایه در اولویت ما است و گسترش این روابط مورد تأیید رئیس‌جمهور است.

به گزارش تبریزگویا،

مالک رحمتی در دیدار با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جمهوری خودمختار نخجوان با اشاره به ۲۷۱ کیلومتر مرز آذربایجان شرقی با کشور‌های همسایه گفت: نگاه دولت به ظرفیت مرزها توجه به دیپلماسی اقتصادی است و اجرای ۱۰۷ کیلومتر جاده آغ بند به جلفا پیش‌نیاز تحقق دیپلماسی اقتصادی در منطقه است.

وی با تأکید بر همکاری‌های اقتصادی در مرز‌ها گفت: اگر در مرز‌ها منفعت اقتصادی میسر شود امنیت پایدار خواهد بود و تأمین حفظ تمامیت ارضی مشکلی نخواهد داشت.

رحمتی از توجه به ۲۷۱ کیلومتر مرز استان آذربایجان شرقی به‌عنوان فرصتی برای منطقه و ایران یادکرد و گفت: این ظرفیت در کنار موقعیت جغرافیایی، موقعیت اقتصادی و آب‌وخاک مناسب زمانی ارزشمندتر می‌شود که به ظرفیت واحد‌های صنعتی و اقتصادی بزرگ در این مناطق نیز توجه کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: روابط مرزی استان خصوصاً با کشور‌های همسایه و هم زبان و هم فرهنگ هر چقدر نزدیک‌تر باشد بالندگی بیشتر خواهد بود.

رحمتی یادآور شد: باید ضمن حفظ منافع ملی و اقتصادی تنظیم روابط اقتصادی ماندگار با اولویت توان‌بخش خصوصی در اولویت کار‌های مشترک و نقل‌وانتقال آسان قرار گیرد.

وی رمز ماندگاری روابط با کشور‌های همسایه را تعریف پروژه‌های مشترک دانست و افزود: تجارت مشترک اقدامات ماندگاری خواهد داشت و برای این امر باید کارگروه‌های مشترک همکاری برای اجرای پروژه‌های جدید تعریف کنیم.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها