رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۹ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 17 May

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ارس از آغاز عملیات اجرایی ساخت پیاده‌راه سلامت با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش تبریزگویا، خلیل الله صدر نورمحمدی روز دوشنبه با اعلام این خبر عنوان کرد: این پیاده‌راه حدفاصل میدان ژئوپارک تا پارک درنا به طول پنج هزار و ۵۰۰ متر به اجرا درخواهد آمد که مسیر پارک درنا تا پارک کوهستان به طول ۱۵۰۰ متر برای استفاده گردشگران در ایام نوروز تا پایان اسفند ماه به بهره‌برداری رسیده و بقیه پروژه تا تابستان سال آینده اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح اجرای جدول، کفپوش بتنی به عرض پنج متر، باند دوچرخه‌سواری، باند پیاده‌روی و روشنایی در ساحل رود ارس در نظر گرفته شده و المان‌های مختلف در طول مسیر نصب می شود.

افزایش بیش از ۱.۵ برابری سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس
به گزارش ایرنا، منطقه آزاد ارس با ۷۱ هزار و ۸۰۰ هکتار گستره در محدوده جلفا، ایری و سیه رود، نوردوز، خداآفرین و قلی بیگلو و داشتن سه گمرک شامل جلفا، نوردوز و خداآفرین از ظرفیت های خوبی برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی و رونق اقتصادی استان برخوردار است و به عنوان صنعتی ترین مناطق آزاد کشور مطرح بوده و در مسیر توسعه صادرات و تجارت با کشورهای منطقه گام برمی دارد.

این منطقه علاوه بر ایفای نقش صنعت آذربایجان شرقی، صادرات و واردات استان با داشتن دشت‌های وسیع حاصلخیز، قرار گرفتن در مجاورت رودخانه مرزی و پرآب ارس و ۵۰۰ هکتار اراضی کشت گلخانه ای، در تولیدات و صادرات محصولات این حوزه قطب اصلی کشور و در پیشانی استان قرار داشته و به عنوان یکی از بازیگران اصلی تامین امنیت غذایی پیشتازی می کند.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها