رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۲۳ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 2 May

مدیر کل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۹۲۴ نفر در تصادفات جاده‌ای در استان امسال جان باخته‌اند، گفت: در ۱۱ ماهه امسال ۱۲۵ نفر بر اثر تصادفات در شهر تبریز جان باخته‌اند.

به گزارش تبریزگویا، مهرداد ستاره صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از افزایش ۱۳ درصدی تلفات تصادفات جاده‌ای در ۱۱ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: در ۱۱ ماه امسال بر اثر تصادفات جاده‌ای ۹۲۴ نفر از هم استانی‌ها جان خود را از دست داده‌اند که این تعداد در سال گذشته ۸۲۰ نفر بود.

وی افزود: استان آذربایجان شرقی از لحاظ فراوانی فوتی‌های تصادفات رانندگی در کشور در رتبه هشتم قرار دارد و به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در کشور رتبه ۲۴ را دارد.

*جان باختن ۲۳۶ نفر در تصادفات درون شهری

ستاره گفت: در ۱۱ ماهه گذشته در تصادفات درون شهری ۲۳۶ نفر حان خود را از دست داده‌اند که نسبت به سال گذشته در همین مدت ۱۸۸ نفر بود افزایش ۲۶ درصدی را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: در تصادفات درون شهری تبریز با ۱۲۵ نفر فوتی ۵۳ درصد فوتی‌ها را به خود اختصاص داده است.

*جان باختن ۵۹۷ نفر در تصادفات برون شهری

مدیر کل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به فوتی‌های تصادفات برون شهری اشاره کرد و اظهار کرد: در ۱۱ ماهه امسال ۵۹۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۴۷ نفر بود از افزایش ۸ درصدی برخوردار است.

ستاره همچنین به فوتی‌های تصادفات روستای در استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: در ۱۱ ماهه امسال ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در راه‌های روستایی استان جان باخته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۵۱ نفر بود رشد ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد.

*۱۸ هزار و ۴۰۰ مصدوم در تصادفات رانندگی

مدیر کل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی همچنین به تعداد مصدومان تصادفات رانندگی اشاره کرد و اظهار کرد: در تصادفات رانندگی در استان در ۱۱ ماهه امسال ۱۸ هزار و ۴۰۰ نفر مصدوم شدند که از این تعداد ۱۳ هزار و ۱۵۴ نفر مرد و ۵ هزار و ۲۴۶ نفر زن بودند.

ستاره گفت: استان آذربایجان شرقی در فراوانی مصدومان تصادفات رانندگی استان آذربایجان‌شرقی بعد از تهران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس، خوزستان در رتبه ششم کشور قرار دارد و از لحاظ فراوانی نسبت به ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در رتبه ۲۱ کشوری قرار دارد.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها